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 Nagyravágyó tervekkel lépett a 2021-es évbe a BMW Csoport: mint minden más autógyártó, a németek is minél előbb szeretnének visszatérni a járvány előtti állapothoz, de emellett a mostani lendületüket arra is felhasználnák, hogy rendíthetetlenül elektromossá, digitálissá, és körkörössé váljanak, és ezzel az átalakulással versenyelőnyt szerezzenek – olvashatók Oliver Zipse szavai a gyártó tegnap közzétett pénzügyi és stratégiai jelentésben. A konszern három fázisra osztja a megvalósítás menetét. Az első közel egy évtizeddel ezelőtt kezdődött a Project i elindulásával, amikor cégen belül kifejlesztették a sorozatgyártásra alkalmas elektromos technológiát. A digitalizáció alapkövét a BMW Connected Drive jelentette, amely lehetővé tette az ügyfelek számára bizonyos szolgáltatások online elérését. A 2018-ban bevezetett távoli szoftverfrissítés szintén egy fontos mérföldkőnek számít. A BMW Csoport a második szakaszt a „választás szabadságához” köti, azaz amikor egyetlen modellből többféle hajtású változat (hagyományos, plug-in hibrid, tisztán elektromos) épül. Jelenleg is ebben a fázisban vagyunk, az elektromos kínálat bővülését a hagyományos paletta köré építi a vállalat, ráadásul azonos padlólemezen a rugalmasabb gyártás érdekében. Ezen szakasz legnagyobb digitális vívmányának az iDrive nyolcadik generációját tekinti a konszern, hiszen ez a korábbiaknál nagyobb gyorsaságot és személyre szabhatóságot hoz az autókba az iX megjelenésétől kezdve. Még gyorsabb és okosabb az új BMW iDrive 2023-ra körülbelül egy tucatnyi tisztán elektromos modell lesz az utakon a BMW és a MINI márkák alatt. Jelen pillanatban a BMW i3 és az iX3, valamint a MINI Cooper SE kapható, ezekhez csatlakozik idén a BMW iX és az i4, utóbbi állítólag három hónappal hamarabb az eredetileg tervezettnél. Még idén piacra kerül a 600 km hatótávolságú BMW iX A következő években várható a teljesen elektromos 5-ös sorozat, a 7-es sorozat, az iX1, valamint a kibocsátásmentes MINI Countryman. Ezzel az offenzívával két éven belül legalább egy villanyautója lesz a BMW Csoportnak azon szegmensek legalább 90%-ában, amelyben most is jelen van. A második szakasz csúcsán, 2025-ben több mint tízszer annyi villanyautó értékesítésére számít a BMW, mint 2020-ban. Lehullott a lepel a BMW i4-ről Az utolsó fázis 2025-ben indul, és három fő pillérre épül majd: az újragondolt IT és szoftver-architektúrára, az elektromos hajtásláncok és akkumulátorok új generációjára, valamint egy radikálisan új, fenntartható megközelítésre a járművek teljes életciklusa során. A BMW eddig soha nem tapasztalt felhasználói élményt, aerodinamikus formaterveket, tágasabb utasteret, optimalizált akkucella-dizájnt, alacsony fogyasztást, és a belsőégésű motoros autókéval megegyező hatótávolságot és gyártási költségeket ígér. Habár a gyártó nem említi, korábbi hírekből már tudjuk, hogy mindezt az első, teljesen elektromosnak tervezett padlólemezzel fogja elérni, amelynek első villanyautója Debrecenben épül majd. Debrecen lesz a BMW e-autó stratégiájának kulcspontja A fenntarthatóság kapcsán a nyersanyagok felhasználásának drasztikus csökkentését emelte ki az autógyártó, valamint ezzel párhuzamosan a másodnyersanyagok arányának növelését. A hulladékanyagok újrahasznosításával a vállalat körkörös gazdaságot szeretne kiépíteni, erről a megközelítésről további részleteket az idei IAA rendezvény előtt hallhatunk. „Biztosítani szeretnénk, hogy a legzöldebb elektromos autót a piacon a BMW gyártja” – fogalmazott Zipse. A környezetbarát autógyártásra való törekvéseket már mostanában is láttunk a vállalattól, például az alumíniumgyártás tisztításával, vagy a német folyók által termelt elektromosság felhasználásával. A német folyók is a villanyautózás szolgálatába álltak Tartogat még érdekességeket az évtized második fele. Hivatalosan is megerősítésre került, hogy a MINI 2025-ben dobja piacra a legutolsó új, belsőégésű motorral hajtott modelljét, és azután kizárólag tisztán elektromos autókat mutat be. 2027-re már az értékesítés felét a villanyautói adják, a 2030-as évek elejére pedig valamennyi kipufogós modellje eltűnik a kínálatból. A MINI Countryman utódja 2023-ban megy gyártásba Lipcsében hagyományosként és elektromosként egyaránt, illetve ettől az évtől Kínában is gyártani fognak MINI-ket kifejezetten elektromos autókhoz tervezett alapokon. Németországban gyártják majd a tisztán elektromos MINI Countrymant Az is elhangzott, hogy a Rolls-Royce-tól is várhatunk tisztán elektromos termékeket, de ennek dátumát nem árulta el a gyártó. A következő 10 év során a BMW Csoport körülbelül 10 millió villanyautó eladásával számol. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!