PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2luc3Rlci8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pbnN0ZXIvJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi9oeXUta2FtcGFueW9rLWluc3Rlci12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lcmVrLTYwMHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto
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

Az IONIQ 5 idei bevezetését követően a Hyundai Motor Company felgyorsítja villanyautó-offenzíváját, melynek első lépése az IONIQ 6 jövő évi megjelenése lehet – írja a The Korean Car Blog a cég április 22-én megtartott konferenciahívására hivatkozva.

A lap beszámolója szerint az „Elektromos járművek bejelentési stratégiája 2021 első negyedévében” címmel megrendezett konferenciahíváson elhangzott, hogy ebben az évben a koreai cég 160.000 példányt kíván értékesíteni 8 különböző elektromos modellből, míg 2025-ig 560.000 darabra kívánják bővíteni az összesen 12 tisztán elektromos típus forgalmát.

Két tisztán elektromos Genesis is érkezik idén

A Hyundai csoport idén kínált 8 típusába biztosan beletartozik a Hyundai Kona Electric, Ioniq Electric és Ioniq 5 modellek mellett a Kia e-Soul, e-Niro és EV6, valamint a hamarosan megjelenő Genesis GV60e, nyolcadikként pedig még az idei év vége előtt megjelenhet egy tágasabb Genesis modell.

Bemutatkozott a Genesis G80e luxus villanyautó

A cikk azt is megemlíti, hogy a Hyundai Ioniq 5 modellre már 42.000 előszerződést kötöttek a vásárlók az első negyedévben, ami minden bizonnyal a hazai, dél-koreai piacra vonatkozó adat, hiszen korábban, az európai premiert követő héten már 236.000 érdeklődőről, potenciális vevőről szóltak a híradások.

Hyundai Prophecy: joystick az új kormány

Hyundai márkanév alatt a következő e-GMP padlólemezre épülő modell várhatóan az Ioniq 6 lesz, amelynek stílusjegyeit a 2020 tavaszán leleplezett Prophecy tanulmány mutatta be. Mivel ez a modell alacsonyabb építésű lesz, mint az Ioniq 5, így azonos akku kapacitást feltételezve valamivel nagyobb, akár 500 km feletti hatótávra számíthatunk. A koreai autós blog spekulációi szerint az Ioniq 6 tengelytávja nagyobb lesz, mint az Ioniq 5 kerek három métere, ami akár nagyobb akkumulátor beépítésére is lehetőséget biztosíthat, így ők az akár 700 km hatótávban reménykednek.

Az információk szerint a harmadik e-GMP platformos Hyundai az Ioniq 7 lehet, amely az Ioniq 5-nél nagyobb SUV lesz (vagy, ha úgy tetszik, az első SUV modell lesz majd, hiszen a Hyundai terminológiája szerint az Ioniq 5 nem SUV, hanem CUV, azaz crossover utility vehicle).

Sportos Ioniq 5 készülhet

Érdekesség, hogy Dél-Koreában idén megszűnt a Hyundai Kona elektromos változatának forgalmazása, amit a cég azzal indokolt, hogy az Ioniq 5 modellre kívánnak összpontosítani. A helyi sajtó véleménye szerint azonban az LG Chem által gyártott akkumulátorok kigyulladása miatt csökkenő érdeklődés is az okok között lehet. Szerencsére arról nem szólnak a hírek, hogy a cég Európában is tervezné a méltán népszerű modell kivezetését. Tekintve, hogy az Ioniq 5 lényegesen nagyobb autó, mindenképpen jelentős űr keletkezne a kínálatban, ha nem lenne kisebb méretű villanyautója a Hyundai-nak.

Így tölt a Hyundai Ioniq 5

A 800 voltos feszültségű, villámgyorsan tölthető e-GMP platformon a közeljövőben várható modellek számát tekintve sem lenne meg a 2025-re tervezett 12 tisztán elektromos típus, így nem csak a Kona kínálatban tartására, de akár további, nem az e-GMP platformra épülő modellek megjelenésében is reménykedhetünk. A hagyományos 400 voltos rendszerű autók gyártása valószínűleg a következő években is olcsóbb lehet, így a kisebb autók szegmensében párhuzamosan fennmaradhat ez a technológia is.

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.