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
auto
2024. 04. 20. szombat

A legcukibb gyorsulási verseny: Microlino vs. Microlino

elektromos autó

Aki autós gyorsulási versenyekről nézne izgalmas videókat, az bizonyára nem éppen a 15 lóerős Microlinóra keres rá a YouTube-on, pedig kár lenne kihagyni azt a látványt, ahogy két apró buborékautó igyekszik egymást lehagyni a pályán. Az eredetileg a BMW Isetta alapján tervezett elektromos csöppségről készült rövid felvételen persze nem lesz részünk őrült sebességben, vagy a hatalmas azonnali nyomatéktól két kerékre álló izomautókban, azt viszont jobban megérthetjük, hogy mi az eredménye a járműbe szánt hajtáslánc fejlesztésének.

A Microlino jelenleg a második generációját éli, úgy, hogy az elsőnek az értékesítését átugrotta a Micro Mobility Systems. Habár rengeteg városlakó várja már hosszú évek óta az egyik legcukibb villanyautónak tartott négykerekű érkezését, a fejlesztők nem voltak elégedettek a legelső változattal, és mind dizájnban, mind szerkezetileg, mind meghajtásban módosítottak a miniautón. Ez utóbbi látványosan megdobja a jármű gyorsulását, az erősebb és hatékonyabb villanymotor az oka annak, hogy a Microlino 2.0 ilyen könnyedén lehagyja az 1.0 verziót.

Így alakult át a pici Microlino villanyautó

A svájci reptérre nemcsak gyorsulni vitték ki a prototípusokat a fejlesztők, hanem egy kis kanyargós pályát is kialakítottak, amit a 2.0 35 másodperc alatt teljesített, 6-8 másodperccel gyorsabban, mint elődje. A Microlino kiszállítása a jelenlegi tervek szerint idén szeptemberben kezdődik, ára 12.000 euró környékén alakul majd.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.