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
auto
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

Az IONIQ 5 idei bevezetését követően a Hyundai Motor Company felgyorsítja villanyautó-offenzíváját, melynek első lépése az IONIQ 6 jövő évi megjelenése lehet – írja a The Korean Car Blog a cég április 22-én megtartott konferenciahívására hivatkozva.

A lap beszámolója szerint az „Elektromos járművek bejelentési stratégiája 2021 első negyedévében” címmel megrendezett konferenciahíváson elhangzott, hogy ebben az évben a koreai cég 160.000 példányt kíván értékesíteni 8 különböző elektromos modellből, míg 2025-ig 560.000 darabra kívánják bővíteni az összesen 12 tisztán elektromos típus forgalmát.

Két tisztán elektromos Genesis is érkezik idén

A Hyundai csoport idén kínált 8 típusába biztosan beletartozik a Hyundai Kona Electric, Ioniq Electric és Ioniq 5 modellek mellett a Kia e-Soul, e-Niro és EV6, valamint a hamarosan megjelenő Genesis GV60e, nyolcadikként pedig még az idei év vége előtt megjelenhet egy tágasabb Genesis modell.

Bemutatkozott a Genesis G80e luxus villanyautó

A cikk azt is megemlíti, hogy a Hyundai Ioniq 5 modellre már 42.000 előszerződést kötöttek a vásárlók az első negyedévben, ami minden bizonnyal a hazai, dél-koreai piacra vonatkozó adat, hiszen korábban, az európai premiert követő héten már 236.000 érdeklődőről, potenciális vevőről szóltak a híradások.

Hyundai Prophecy: joystick az új kormány

Hyundai márkanév alatt a következő e-GMP padlólemezre épülő modell várhatóan az Ioniq 6 lesz, amelynek stílusjegyeit a 2020 tavaszán leleplezett Prophecy tanulmány mutatta be. Mivel ez a modell alacsonyabb építésű lesz, mint az Ioniq 5, így azonos akku kapacitást feltételezve valamivel nagyobb, akár 500 km feletti hatótávra számíthatunk. A koreai autós blog spekulációi szerint az Ioniq 6 tengelytávja nagyobb lesz, mint az Ioniq 5 kerek három métere, ami akár nagyobb akkumulátor beépítésére is lehetőséget biztosíthat, így ők az akár 700 km hatótávban reménykednek.

Az információk szerint a harmadik e-GMP platformos Hyundai az Ioniq 7 lehet, amely az Ioniq 5-nél nagyobb SUV lesz (vagy, ha úgy tetszik, az első SUV modell lesz majd, hiszen a Hyundai terminológiája szerint az Ioniq 5 nem SUV, hanem CUV, azaz crossover utility vehicle).

Sportos Ioniq 5 készülhet

Érdekesség, hogy Dél-Koreában idén megszűnt a Hyundai Kona elektromos változatának forgalmazása, amit a cég azzal indokolt, hogy az Ioniq 5 modellre kívánnak összpontosítani. A helyi sajtó véleménye szerint azonban az LG Chem által gyártott akkumulátorok kigyulladása miatt csökkenő érdeklődés is az okok között lehet. Szerencsére arról nem szólnak a hírek, hogy a cég Európában is tervezné a méltán népszerű modell kivezetését. Tekintve, hogy az Ioniq 5 lényegesen nagyobb autó, mindenképpen jelentős űr keletkezne a kínálatban, ha nem lenne kisebb méretű villanyautója a Hyundai-nak.

Így tölt a Hyundai Ioniq 5

A 800 voltos feszültségű, villámgyorsan tölthető e-GMP platformon a közeljövőben várható modellek számát tekintve sem lenne meg a 2025-re tervezett 12 tisztán elektromos típus, így nem csak a Kona kínálatban tartására, de akár további, nem az e-GMP platformra épülő modellek megjelenésében is reménykedhetünk. A hagyományos 400 voltos rendszerű autók gyártása valószínűleg a következő években is olcsóbb lehet, így a kisebb autók szegmensében párhuzamosan fennmaradhat ez a technológia is.

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.
Összehasonlítás