Sokan féltik az elektromos hálózatot a villanyautóktól, ezzel szemben a valóságban éppen a villanyautók menthetik meg a hektikusan termelő megújuló energiás erőművektől a hálózatot. A Hyundai és a We Drive Solar, további partnerekkel autómegosztó és kétirányú töltőhálózat kísérletbe kezd a hollandiai Utrechtben.
A projekt megvalósulását követően Utrecht a világ első régiója lesz, ahol egy kétirányú ökoszisztéma az elektromos autómegosztó szolgáltatás villanyautóinak akkumulátorait használják fel a fenntartható módon megtermelt energia nagy mennyiségű tárolására.
Így kell összekötni a villanyautó-töltést a megújuló energiával és az energiatárolással
Utrechtben nem újdonság a kétirányú töltés, Willem-Alexander holland király is jelen volt, amikor két évvel ezelőtt Utrechtben üzembe helyezték az első ilyen töltőállomást. Azóta a városban és a régióban közel 500 nyilvános töltőállomást telepítettek. Az ilyen kétirányú töltőállomásokon az elektromos autók fenntartható energiával tölthetők fel és szükség esetén az autók vissza is juttathatják az energiát az elektromos hálózatba.
A Hyundai a korábbi tapasztalatok és a kiterjedt töltőhálózat miatt választotta a holland várost a projektre, amelyben az Ioniq 5 modell kétirányú töltési technológiáját a gyakorlatban is tesztelhetik. A projekt további résztvevői, a We Drive Solar és partnerei célja a jövő energia- és mobilitási rendszerének megvalósítása a városban és a régióban, amely magában foglalja a tiszta városi levegőt megőrző elektromos autók százait, az autómegosztás koncepciójának megfelelően kevesebb autót az úton, valamint a nap- és szélenergia számára puffer biztosítását, hogy a régióban széles körben alkalmazhassanak megújuló energiát.
A Hyundai és a We Drive Solar tervei szerint kétirányú rendszer töltőknél való tesztelése, és a We Drive Solar autómegosztó rendszerbe való integrációja már tavasszal megkezdődik. Ezt követi majd egy nagyobb Ioniq 5 flotta üzembe állítása, a kétirányú töltést támogató közösségi autók száma pedig 2022 elejére éri majd el a 150 darabot.