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 A Tesla első negyedéves eladási adatai kapcsán nem az volt a legmeglepőbb, hogy több autót adtak el mint egy évvel korábban, hanem, hogy megdöntötték a negyedik negyedéves rekordjukat is. Tradicionálisan a cég eladási számai meglehetősen ciklikusak, az első negyedév mindig a leggyengébb, a negyedik a legerősebb. A negyedéves pénzügyi jelentést követő konferencia híváson a cég vezetői is arról beszéltek, hogy még őket is meglepte mekkora volt a kereslet a termékeik iránt. Úgy néz ki a második negyedév még ennél is húzósabb lesz. Elfogyott Az Electrek friss jelentése szerint a Tesla menedzsmentje a minap arról tájékoztatta a cég alkalmazottait, hogy már most, alig egy hónappal a negyedév kezdete után betelt a 3 hónapos időszak minden gyártási helye. A cég webshopjában, régiónkként áttekintve a helyzetet, a Model 3 és Model Y különböző változatait 4-8 hétre vállalja a cég Észak-Amerikában és Kínában. Európában május-június jelenik meg a Model 3-at kiválasztva. Giga Sanghaj Bár ez elsőre némileg ellentmond a fenti értesülésnek, a Model 3 tömeggyártása óta a vállalat megváltoztatta értékesítési-gyártási modelljét. A Model S/X esetében az autók nagyrészt a vásárlók konkrét rendelése alapján készültek és viszonylag kevés kocsit gyártottak raktárra. Az olcsóbb Teslák azonban lényegesen nagyobb darabszámban jönnek le a futószalagról, ezért ez a luxuscikkeknél látott modell nem volt fenntartható. Jelenleg úgy működik a gyártás, hogy a beérkező rendelések és a historikus regionális preferenciák figyelembevétel a cég előre legyártja az autókat, majd, amikor a vásárló közelében lévő logisztikai ponton elérhető egy a konkrét igénynek megfelelő kocsi, akkor azt hozzápárosítja a megrendeléshez. Tehát az Electrek fülese és a cég weboldala nem feltétlenül mond egymásnak ellent: a webshopban látható 4-8 hetet aszerint kell érteni, hogy a vásárló által megálmodott konfiguráció már benne van-e a gyártási tervben. Ha igen, akkor jó eséllyel egy, másfél hónapon belül megkapja a kocsit. Ha nem, akkor jön a 8 hét, azaz a Q3-as gyártási naptárba kerül az ő specifikus igénye. Az európai helyzet ennél annyival speciálisabb, hogy itt még nem üzemel gyár. Jelenleg 7 hajóról tudunk ami a kontinensre érkezik – ebből az első április 27-én kötött ki, így a nagy volumenű kiszállítások csak most májusban indulnak. Ha a vállalat jól saccolta meg a vásárlók által preferált kombinációkat, akkor ma rendelve még megkaphatjuk a következő 7 hétben az autót. De ha valami ritkább specifikációt válogatunk össze a külső-belső szín, felni és akkuméret függvényében, akkor lehet hamar elfogy az erre félretett kvóta a gyárban és többet kell várnunk. A weboldalon látható szállítási időpontok csak becslések, konkrét dátumot csak a rendelési folyamat vége felé, az alvázszám kiosztása után kapunk. A Model S és X esetében még nem indult meg az észak-amerikai ügyfelek rendeléseinek kiszállítása, de ha valaki csak most foglalja be az autót, akkor csak a harmadik negyedévre kap időpontot. A Plaid+ esetében pedig már 2022 közepéig kell várnia. Európában a Long Range és Plaid variánsok új megrendelői jövő év elejéig kell várjanak, a Plaid+ pedig nemes egyszerűséggel csak 2022-re van ígérve. Az jelenleg elérhető információk és internetes pletykák értelmében ez csak az új megrendelésekre vonatkozik, aki korábban rendelt, előbb kap autót. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!