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 A Tesla első negyedéves eladási adatai kapcsán nem az volt a legmeglepőbb, hogy több autót adtak el mint egy évvel korábban, hanem, hogy megdöntötték a negyedik negyedéves rekordjukat is. Tradicionálisan a cég eladási számai meglehetősen ciklikusak, az első negyedév mindig a leggyengébb, a negyedik a legerősebb. A negyedéves pénzügyi jelentést követő konferencia híváson a cég vezetői is arról beszéltek, hogy még őket is meglepte mekkora volt a kereslet a termékeik iránt. Úgy néz ki a második negyedév még ennél is húzósabb lesz. Elfogyott Az Electrek friss jelentése szerint a Tesla menedzsmentje a minap arról tájékoztatta a cég alkalmazottait, hogy már most, alig egy hónappal a negyedév kezdete után betelt a 3 hónapos időszak minden gyártási helye. A cég webshopjában, régiónkként áttekintve a helyzetet, a Model 3 és Model Y különböző változatait 4-8 hétre vállalja a cég Észak-Amerikában és Kínában. Európában május-június jelenik meg a Model 3-at kiválasztva. Giga Sanghaj Bár ez elsőre némileg ellentmond a fenti értesülésnek, a Model 3 tömeggyártása óta a vállalat megváltoztatta értékesítési-gyártási modelljét. A Model S/X esetében az autók nagyrészt a vásárlók konkrét rendelése alapján készültek és viszonylag kevés kocsit gyártottak raktárra. Az olcsóbb Teslák azonban lényegesen nagyobb darabszámban jönnek le a futószalagról, ezért ez a luxuscikkeknél látott modell nem volt fenntartható. Jelenleg úgy működik a gyártás, hogy a beérkező rendelések és a historikus regionális preferenciák figyelembevétel a cég előre legyártja az autókat, majd, amikor a vásárló közelében lévő logisztikai ponton elérhető egy a konkrét igénynek megfelelő kocsi, akkor azt hozzápárosítja a megrendeléshez. Tehát az Electrek fülese és a cég weboldala nem feltétlenül mond egymásnak ellent: a webshopban látható 4-8 hetet aszerint kell érteni, hogy a vásárló által megálmodott konfiguráció már benne van-e a gyártási tervben. Ha igen, akkor jó eséllyel egy, másfél hónapon belül megkapja a kocsit. Ha nem, akkor jön a 8 hét, azaz a Q3-as gyártási naptárba kerül az ő specifikus igénye. Az európai helyzet ennél annyival speciálisabb, hogy itt még nem üzemel gyár. Jelenleg 7 hajóról tudunk ami a kontinensre érkezik – ebből az első április 27-én kötött ki, így a nagy volumenű kiszállítások csak most májusban indulnak. Ha a vállalat jól saccolta meg a vásárlók által preferált kombinációkat, akkor ma rendelve még megkaphatjuk a következő 7 hétben az autót. De ha valami ritkább specifikációt válogatunk össze a külső-belső szín, felni és akkuméret függvényében, akkor lehet hamar elfogy az erre félretett kvóta a gyárban és többet kell várnunk. A weboldalon látható szállítási időpontok csak becslések, konkrét dátumot csak a rendelési folyamat vége felé, az alvázszám kiosztása után kapunk. A Model S és X esetében még nem indult meg az észak-amerikai ügyfelek rendeléseinek kiszállítása, de ha valaki csak most foglalja be az autót, akkor csak a harmadik negyedévre kap időpontot. A Plaid+ esetében pedig már 2022 közepéig kell várnia. Európában a Long Range és Plaid variánsok új megrendelői jövő év elejéig kell várjanak, a Plaid+ pedig nemes egyszerűséggel csak 2022-re van ígérve. Az jelenleg elérhető információk és internetes pletykák értelmében ez csak az új megrendelésekre vonatkozik, aki korábban rendelt, előbb kap autót. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZpbGxhbnlhdG9zb2todS1ub3YtMTMwMHg2MDAtMy12ZXIyLWF1dG9tb2Rvc2l0b3R0LTIwMjQtMTEtMDguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNS92aWxsYW55YXRvc29raHUtbm92LTEzMDB4NjAwLTMtdmVyMi1hdXRvbW9kb3NpdG90dC0yMDI0LTExLTA4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!