2 milliárd eurót ad Németország 1100 új ultratöltő állomásra
Németország kormánya pályázatot ír ki több mint 1000 új ultragyors elektromos autó töltőállomás telepítésére, melyeknél a töltési díjat is maximalizálják – jelentette be Andreas Scheuer szövetségi miniszter. A Szövetségi Közlekedési és Digitális Infrastruktúra Minisztérium (BMVI) a meglévő töltőinfrastruktúrát is figyelembe véve határozott meg több mint 1000 helyszínt, ahová a támogatásukkal 4-16 legalább 150 kW, de akár 300 kW teljesítményre képes töltőoszlop telepítésével olyan töltőhálózat alakítható ki, amelynek köszönhetően bárhol is vagyunk Németországban, maximum 10 perc autózással elérhetünk egy töltési lehetőséget.
A miniszter szerint ez szükséges ahhoz, hogy ösztönözzék az embereket az éghajlatbarát mobilitás iránt, hogy belső égésű motoros járművekről elektromos autóra váltsanak. A pályázat fontos eleme, hogy maximalizálják az energia árát. A gázolaj ára alapján az árplafont 44 cent/kWh összegben határozták meg, figyelembe véve azt is, hogy ezzel ne befolyásolják jelentős mértékben a piaci alapon működő szolgáltatókat. Az elvárt ár lényegesen kedvezőbb, mint például a 350 kW maximális teljesítményű töltőoszlopokat telepítő, Európát átfogó Ionity hálózat bárki számára elérhető 79 centes ára, azonban magasabb, mint az Ionity alapító gyártók által havidíjas előfizetéses rendszerben 30-40 cent/kWh áron kínált töltési lehetőség.
A 2023 végéig megépíteni tervezett új töltőállomások megvalósítására körülbelül 2 milliárd eurót szán a kormány. A pályázathoz körülbelül 900 regionális és 200 autópályás helyszínt határoztak meg, melyek mindegyikén legalább 4, de maximum 16 töltőoszlopot kell majd telepíteni a nyertes pályázóknak.
Johannes Pallasch, a Töltési Infrastruktúra Nemzeti Ellenőrző Központjának szóvivője elmondta, hogy az új megközelítéssel a szövetségi kormány szándékosan eltörli a töltőtérképről az utolsó „fehér foltokat”, amely a világon egyedülálló hozzáállás.
Címlapkép: BMVI