PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTYwMHg1MDAtMDYxOC5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA2L2tpYS1ldi1yYW5nZS0xMzAweDYwMC0wNjE4LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTEzMDB4NjAwLTA2MTgucG5nIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Az elmúlt évtizedben most először történt meg, hogy Japánban csökkent a nyilvános elektromos autó töltőoszlopok száma – írja az Automotive News Europe. A töltőoszlopok azt követően kezdtek gombamód szaporodni, hogy 2012-ben 100 milliárd jen (911 millió dollár) támogatást fogadtak el az elektromos autókra váltás támogatására. Az ugrásszerű növekedés előbb megtorpant, majd az előző évben a töltők száma elérte a 30.300 darabos csúcsot. Idén pedig csökkenésnek indult, már csak 29.200 töltővel rendelkezik az ország. A csökkenés oka, hogy a 8 éves töltőoszlopokat már elavultnak tekintik, melyek cserére szorulnak. Ezzel a megoldással szeretnék elkerülni, hogy egyszerre rengeteg töltőoszlop váljon elavulttá. Tsuyoshi Ito az e-Mobility Power tervezésért felelős vezetője szerint a jövő év, vagy az azt követő év jelenti majd a csúcspontot a töltőoszlopok elavulásában. Az elavult töltőoszlopok helyére modernebbeket szeretnének telepíteni, amelyhez helyi sajtóértesülések szerint a Hitachi már fejleszti a kisebb, könnyebb töltőket. Japán megduplázza az állami támogatást a villanyautókra A japán autóállománynak jelenleg mindössze 1%-a tisztán elektromos, ezért egyes töltők kihasználtsága nagyon alacsony. Az alacsony kihasználtságú oszlopokat pedig nem cserélik, hanem egyszerűen leszerelik, ez tehát az oka a teljes töltőszám csökkenésének. A csökkenés azonban valószínűleg csak átmeneti, mivel 2030-ra Japán 150.000 töltőpontból álló nemzeti töltőinfrastruktúra kiépítését tűzte ki célként, 2025-ig pedig 1000 autópályás nagyteljesítményű töltőállomás építését tervezik. Akio Toyoda, aki a Toyota mellett a Japán Autógyártók Szövetségének is elnöke az ambiciózus tervekkel kapcsolatban figyelmeztetett, hogy problémák merülhetnek fel, ha szigorúan ragaszkodunk a célok betartásához. Japán is betiltja a hagyományos autókat Címlapkép: e-Mobility Power Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!