PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 20. szombat

Már ID.4-es SUV-t is bérelhet az, aki igénybe veszi a Volkswagen autómegosztó szolgáltatását a német fővárosban. A WeShare 2019 nyarán indult el Berlinben összesen 1500 darab e-Golf típusú elektromos autóval, melyhez később 500 e-Up csatlakozott. Az ID-sorozat megjelenése azonban lehetővé tette, hogy korszerűbb, fejlettebb modellekre cserélhessék ezeket a kisautókat, így tavaly ősszel meg is érkeztek az első ID.3-asok. A MEB padlólemezes hatchback azóta is fokozatosan váltja le az e-Golfokat és e-Upokat, most pedig az ID.4-gyel is bővült a modellválaszték. Az elektromos szabadidőautóból kezdetben 100 darab csatlakozik a flottához.

Philipp Reth, a WeShare vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a flotta korszerűsítése azt jelenti, hogy az autókat ritkábban kell töltőoszlopra csatlakoztatni, hiszen az ID-modellek 425, illetve 520 kilométeres hatótávval jóval nagyobb távot mennek el egy töltéssel, mint a hagyományos modellekből fejlesztett elektromos Golf és Up. Emellett a töltés is gyorsabb, így kevesebb időt foglalják az autómegosztó járművei a nyilvános töltőket. Az ID.4 kifejezetten azok számára lehet ideális választás, akik több napra, vagy nagyobb távolságokra bérelnének autót, vagy egyszerűen csak nagyobb helyre van szükségük – tette hozzá.

Idén februárban Hamburgban is elstartolt a WeShare, ott nemrég érte el a flotta a kitűzött 800 darabos létszámot ID.3-asokból. Az ID.4 bevezetése itt egyelőre nem várható. A vállalat tervei között szerepelt a hazai és a nemzetközi terjeszkedés egyaránt, legközelebb Münchenben indulna el a szolgáltatás, de Milánó, Párizs, Madrid, Prága, és Budapest is a célpiacok közé tartozik. Arról sajnos nem adott ki új információt a cég, hogy mikor jelenhetnek meg ezen városok útjain a WeShare feliratú villanyautók.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.