Ez a Giga Berlin karosszéria üzeme belülről
Tovább folytatva szemlénket a Giga Berlin nyílt napján készült fotókból és videókból, a karosszéria üzembe látogatunk.
Magas a készültségi szint
Bár gyakorlatilag másfél éve követhetjük a berlini gyár fejlődését az ezt dokumentáló drónvideósok jóvoltából, nehéz volt elhinni, hogy itt már igazából csak az engedélyek pecsétjén múlik a gyártás indulása. A mai fotókat elnézve azonban rendkívül magasnak tűnik a gyár készültségi szintje, és nem elképzelhetetlen a novemberi start, ha a bürokrácia is úgy akarja.
Some robots 🤖 pic.twitter.com/RXq67ihLtz
— Caspar – all about creating a positive future ✨ (@DerCaspar) October 9, 2021
Az alábbi képeken a présgépek munkája látszik, ezek készítik az alumínium karosszéria elemeket. Ez a gyártósor elkülönül a 8 hatalmas monstrumból álló prés-öntő gépektől, amelyek a karosszéria vázát gyártják mindössze két darabban.
The casting process 🤖✨ pic.twitter.com/xhr4L8cy4Z
— Caspar – all about creating a positive future ✨ (@DerCaspar) October 9, 2021
A 32 ezer négyzetméteres body-in-white (BIW), azaz karosszéria üzemben 950-en fognak dolgozni, 445 robot társaságában. Autónként 2000 hegesztést végeznek a gépek.
The process has 445 robots 🤖🙈 pic.twitter.com/yPVOxxt34E
— Caspar – all about creating a positive future ✨ (@DerCaspar) October 9, 2021
Így néz ki a két darabból öntött karosszéria – ez alá kerül be az akkupakk és a hajtáslánc. A képeken természetesen már szerepelnek az autó oldalát alkotó préselt elemek is, tehát összesen 4 elemből áll a váz.
As you can see the model y has the newest technology starting end of this year with new cells and front and back single casting !! pic.twitter.com/D7JnaKTNAW
— Caspar – all about creating a positive future ✨ (@DerCaspar) October 9, 2021