Ez a Giga Berlin karosszéria üzeme belülről

Tovább folytatva szemlénket a Giga Berlin nyílt napján készült fotókból és videókból, a karosszéria üzembe látogatunk.

Magas a készültségi szint

Bár gyakorlatilag másfél éve követhetjük a berlini gyár fejlődését az ezt dokumentáló drónvideósok jóvoltából, nehéz volt elhinni, hogy itt már igazából csak az engedélyek pecsétjén múlik a gyártás indulása. A mai fotókat elnézve azonban rendkívül magasnak tűnik a gyár készültségi szintje, és nem elképzelhetetlen a novemberi start, ha a bürokrácia is úgy akarja.

Az alábbi képeken a présgépek munkája látszik, ezek készítik az alumínium karosszéria elemeket. Ez a gyártósor elkülönül a 8 hatalmas monstrumból álló prés-öntő gépektől, amelyek a karosszéria vázát gyártják mindössze két darabban.

A 32 ezer négyzetméteres body-in-white (BIW), azaz karosszéria üzemben 950-en fognak dolgozni, 445 robot társaságában. Autónként 2000 hegesztést végeznek a gépek.

Így néz ki a két darabból öntött karosszéria – ez alá kerül be az akkupakk és a hajtáslánc. A képeken természetesen már szerepelnek az autó oldalát alkotó préselt elemek is, tehát összesen 4 elemből áll a váz.

 

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.