A jövőre készülnek a Tesla frissítésekkel

Tegnap éjszaka több apró, illetve a jövő szempontjából izgalmas frissítések érkeztek a Teslákra és a kapcsolódó telefonos applikációra.

Apróságok és egy fontos részlet

A Teslafi által követett szoftverkiadások listáján december 9-én jelent meg először a 2021.44.5-ös változat, én pedig elég gyorsan, már tegnap késő este meg is kaptam azt. A frissítés tartalmaz pár apróságot ami jó hogy van, de nem eget rengető, van bene egy nagyon hasznos újítás, de a legérdekesebb az, amit jelenleg nem is nagyon tudunk kihasználni.

Az első apróság ami változott, hogy most már azt is beállíthatjuk, hogy az autó közelébe érve csak a sofőr ajtaján oldjon fel a retesz, minden más maradjon zárva.

A következő változtatás a vezetői profilok kapcsán történt – most már minden felhasználó beállíthat egy saját otthoni és munkahelyi címet, amire gyorsgomb van a navigációban.

Emellett van egy pár apró hibajavítás, aminek részleteit nem kötötték az orrunkra.

Innentől kezdve már a notateslaapp.com firmware figyelőjét hívjuk segítségül, mivel mindent nem kapott meg az én autóm.

Az összes közül ez az újdonság talán a legizgalmasabb, még akkor is, ha ezt jelenleg nem nagyon tudjuk kihasználni. Egyes autókra kiküldték a Vehicle Sync szolgáltatás teszt verzióját. Ennek segítségével bármely Teslát nyitjuk a kártyánkkal, automatikusan betölt a saját profilunk és beállításaink.

Ha egy háztartásban több Tesla van, vagy ha egy reptéren kölcsönzünk egyet, akkor nem kell beállítanunk a tükröket, a kormányt és az ülést, illetve igazából semmit, amit tárol a preferenciáink közül a profilunk. (Persze ez akkor működik, ha azonos modellt használunk, hiszen egy Model S ülésbeállítása nem sokat ér a kölcsönzői 3-asban).

Ugyanakkor a felhő alapú profil szinkronizációja előrevetítik azt is, hogy ha pár év múlva beülünk egy önvezető Tesla robotaxiba, a kocsi rögtön hozzánk alkalmazkodhat majd, tudhatja hány fokon szeretjük a fűtést, milyen rádióadót szoktunk hallgatni, vagy akár automatikusan beléphet az elmentett Netflix fiókunkba is.

Én még nem szántam rá magam a beruházásra, de akinek van EAP, azaz a továbbfejlesztett robotpilóta csomag az autóján, annak mostantól az automata parkolás magabiztosabban észreveszi és használja a merőleges parkolóhelyeket is, mivel azokat a felfestések és a szegélykövek alapján is be tudja már azonosítani.

Ha valami miatt úgy érezzük nem az igazi a kormány, vagy az ülések állíthatósága, most újra lehet kalibrálni, le lehet nullázni ezt a rendszert.

Végül az új Palladium kódnevű Model S/X esetén már az első képernyőről is vezérelhető a hátsó utasok klímája.

Frissült a mobil applikáció

A Tesla app esetén továbbra is két kasztban vannak a userek – a legújabb kiadás mindig iOS-re jön ki először, az Androidos változat ezt pár nappal követi. Most az a furcsa helyzet állt elő hogy egyszerre frissült a kettő, csakhogy nem ugyanarra a kiadásra. Mutatom mi az újdonság az Androidon a 4.3.1-777-ben, majd a Twitter segítségével ránézünk az iOS-en már elérhető 4.4-re is.

A legújabb Androidos kiadás a 4.3 már majd egy hónapja elérhető, a mostani .777-es revízió csak több apró hibajavítást hozott, azonban a 4.3-ról anno nem írtam külön, így most nézzük meg mik ebben a főbb újdonságok.  A legfontosabb, hogy személyre szabhatjuk, hogy az applikáció nyitó képernyőjén mik legyenek a könnyen elérhető gyorsindító ikonok. Alapból a központi zár, a klíma, a töltőnyílás és az első csomagtartó ajtajának vezérlése kapott itt helyet, de ezt tetszés szerint megváltoztathatjuk. A másik újdonság, hogy bekapcsolhatjuk az utastér túlmelegedésének védelmét. Ez akkor hasznos, ha meleg nyári napon nem találunk árnyékos parkolót, ilyenkor ugyanis a beállított hőmérséklet elérésekor – alapból 40 °C – bekapcsol a klíma, hogy kicsit lehűtse a kabint. Az Androidos applikáció widgetjeiben is történt némi hibajavítás, és ha már itt tartunk, a múltkori frissítésnél eltűnt a mobil appban a kormányfűtés kapcsolója, most ezt is javították. Végül mostantól a Sentry Mode kameráinak képét riasztás esetén a telefonról is élőben megnézhetjük – kivéve persze, ha Európában élünk, hála a GDPR áldásainak.

És akkor nézzük azt a bizonyos 4.4-et, mit tud az új iOS kiadás, ami valószínűleg hamarosan érkezik a plebs Androidjára is.

Apróság, de mostantól a töltés végén kiírja az app, hogy mennyi ment a kocsiba. Ennél lényegesebb – még ha itthon egyelőre nem is ér semmit-, hogy tovább fejlődött a Tesla biztosítás szolgáltatása. Mostantól a telefonról is be lehet nyújtani új kárigényt, illetve kezelhetjük folyamatban lévő ügyeinket. A Tesla biztosítás egyelőre csak az USA egyes államaiban érhető el, és az benne az extra, hogy a biztonságosan vezető sofőrnek nagyon megéri, ugyanis a havi díjak az autó érzékelőinek adatai alapján kerülnek kalkulálásra. Nem számít a nemünk, lakóhelyünk, korunk, vagy a kocsi teljesítménye, mindenkinek a saját vezetési stílusa alapján kalkulál a rendszer egy kockázati értéket.

Valószínűleg ez volt az utolsó lényegi update az idén is esedékes nagy, karácsonyi szoftverfrissítés előtt. Ennek tartalmáról egyelőre csak találgatások folynak, de az biztos, hogy érkezik, ezt Elon Musk is megerősítette Twitteren.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.