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
auto
2024. 04. 20. szombat

Újabb Kínai autógyártók javítják a VW szén-dioxid kibocsátását

elektromos autó

Három kínai autógyártó, a Nio, az Xpeng és a Geely Lynk & Co csatlakozott a Volkswagen CO2 kibocsátási flottájához a 2021-22 évekre, bár a Volkswagen azt állítja nélkülük is megfelelt volna a 2021-es célértékeknek.

Az EU 27 tagállama, valamint Norvégia és Izland kombinált, ezen kívül az EU-ból kilépés után az idei évtől az Egyesült Királyság is meghatároz egy évről évre szigorodó szén-dioxid-kibocsátást, amelynek nem egyes modellek szintjén kell megfelelni, hanem az adott cégcsoport által értékesített flotta átlagának kell az előírt érték alatt maradni. Az előírt 95 g/km kibocsátási érték valójában csak egy elméleti elvárás, mivel az egyes gyártók által értékesített flotta tömegével korrigálják a számot, így a gyártók többségének ennél valamivel magasabb értéket kell teljesíteni.

Kínai gyártótól vásárol szén-dioxid-kvótát a VW Európában

A Volkswagen, különösen csoport szinten, egyre jobb értékesítési számokat produkál idén az elektromos autók tekintetében, igaz a Tesla számaihoz egyelőre még Európában sem sikerült felzárkózni. A német gyártó szén-dioxid-kibocsátási kvótájához már a jelenleg csatlakozó három kínai gyártó előtt is számos Európában fiatalnak tekinthető márkanév kibocsátási értékét is hozzászámolták, például a Geely, a LEVC (London Electric Vehicle Company), az MG Motor, az Aiways, a SAIC, de az aacheni székhelyű Next.e.Go elektromos autó eladásai is javítják a flotta szintű kibocsátást.

A Volkswagen csoport szén-dioxid-kibocsátási flottájához tartozó gyártók

Tavaly a MEB-platformos járművek, elsősorban az ID.3 szoftveres késlekedése miatt a VW nem tudta elkerülni a büntetést, és az újabb kínai gyártók csatlakozása alapján azt feltételezhetnénk, hogy a Volkswagen idén is CO2 kvóta vásárlására kényszerül, hogy teljesíteni tudja az előírásokat. A cég azonban kifejezetten cáfolta ezt, miután a feltételezés megjelent a német autóipari elemző, Matthias Schmidt honlapján. A Volkswagen a cikkre reagálva biztosította a Schmidt Automotive Research elemző céget, hogy továbbra is biztosak abban, hogy az új partnerek nélkül is elérik a 2021-es CO2 kibocsátási előírásokat az Európai Unió országaiban valamint Norvégiában és Izlandon.

A Volkswagen állítását alátámasztja, hogy a most csatlakozott gyártók európai értékesítése egyelőre jelentéktelen, a következő évben azonban már nagyobb számok várhatók. A kínai autógyártók Európában 2021 első 10 hónapjában az elektromos értékesítés 4%-át adták, a növekedést azonban jól jellemzi, hogy ez a szám novemberben már 5,5% volt.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.