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 Úgy látszik már a multik is az elektromos kamionokkal és teherautókkal reklámozzák magukat. Rénszarvas helyett Az ABB, a Coca-Cola és a Volvo Truck közös olasz projektjében az üdítőital gyártó Észak-Olaszországból Dél-Olaszországba indított egy elektromos kamiont, amely december 7. és 20. között egy 1300 kilométeres út keretében reklámozza a szinte CO2 mentes közlekedést. Volvo Electric FL – állítólag töltés közben nem kell végig fogni a csatlakozót. Utóbbi félmondatunk nem tévedés, ugyanis a töltés egy részét az ABB olasz telephelyein végzik majd, ahol 100%-ban megújulókkal termelik az ehhez szükséges áramot. Természetesen – mint mindennek – a teherautók, illetve a töltők, napelemek gyártásának is van CO2 lábnyoma, és az út során más, publikus töltőket is igénybe vesznek majd, így teljesen szén-dioxid mentes közlekedés továbbra sem létezik. Nem elhanyagolható azonban, hogy a főleg városi használatra tervezett teherszállító igen csendes, és semmilyen égésterméket nem pöfékel a belvárosok levegőjébe. Volvo Electric FL – pirosban. A Volvo Electric FL teherautó négy darab, összesen 265 kWh kapacitású akkupakkal rendelkezik, a villanymotorok összteljesítménye 200 kW (272 lóerő), és 16,7 tonna rakományt tud magával vinni – bár utóbbi kapcsán megjegyeznénk, hogy elképzelhető, hogy a sajtóközleményben ez elírás, mivel a Volvo weboldala ezt a a jármű össztömegének jelöli meg. Az Electic FL egyébként a gyártó adatai szerint akár hálófülkével, és 4400 mm, vagy 5300 mm tengelytávval rendelkező változatokban is rendelhető. Az igényeknek megfelelően 2-6 akkupakk fér a teherautó alá, a WLTP hatótáv pedig akár 300 km is lehet. A maximális konfigurációban 317 kWh az aksik összkapacitása, a középső, 4 akkus változatnál pedig a gyártó kevesebb mint 2 órás villámtöltést jelöl meg. Volvo lett az első sorozatgyártású elektromos teherautó Magyarországon Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!