PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2luc3Rlci8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pbnN0ZXIvJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi9oeXUta2FtcGFueW9rLWluc3Rlci12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lcmVrLTYwMHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto

Lerántotta a leplet az ősszel beharangozott elektromos meghajtású Scudo kisteherautóról a Fiat Professional, amely a második zéró emissziós járműként csatlakozik a haszongépjárművekre specializálódott márka kínálatához az E-Ducato után.

Az 1994 és 2002 között gyártott furgon új generációja, amely a New Scudo nevet viseli, dízeles és tisztán elektromos hajtással is elérhető. Utóbbi annak köszönhető, hogy a járművet áthelyezték a Stellantis EMP2 padlólemezére, így az autógyártó csoport már jól ismert elektromos rendszerét tudták beszerelni. A motor teljesítménye 100 kW (136 LE), nyomatéka 260 Nm, amit a vásárló igényei szerint vagy egy 50 kWh-s, vagy egy 75 kWh-s akkucsomag lát el energiával. A nagyobbik akkuval a WLTP szerinti hatótávolság elérheti a 330 kilométert, a kicsivel körülbelül 230 km.

A jármű fedélzeti töltője maximum 11 kW-os töltésre képes váltakozó áramon, de egyenáramon is tölthető a New Scudo, ideális körülmények között legfeljebb 100 kW teljesítménnyel, így a 75 kWh-s akkucsomag töltése 45 percet vesz igénybe 80%-os töltöttségig.

Az elektromos változat raktérkapacitása semmiben sem különbözik a dízeles verziókétól, a választott karosszériahossztól függően 4,6 m3, illetve 6,6 m3 közötti méretű csomagtérbe pakolhatnak az ügyfelek. A legrövidebb változat hossza 4,6 méter, a középső testvér közel 5 méteres, a legnagyobb pedig 5,3 méter hosszú. Az elektromos New Scudo maximális teherbírása körülbelül 1,2 tonna, vontatási kapacitása pedig 1000 kg.

A Fiat Professional beépítette a Moduwork rendszert, ami azt jelenti, hogy az utasülés munkaállomássá alakítható, s ezzel meghosszabbítható a csomagtér, hogy akár 4 méter hosszú eszközök szállítására is alkalmas legyen a jármű.

A New Scudo személyszállító változatban is rendelhető: a Scudo Crew kialakításban 6 utasnak van hely az autóban, míg a Scudo Combi M1 verzióban akár 9-en is utazhatnak.

A rendelés december közepén megnyílt a legfontosabb európai piacokon (Magyarországon egyelőre nem vezették be a kínálatba). Németországban bruttó 45.101 euróról indul az elektromos kisteherautó vételára, ami jelenlegi árfolyamon 16,6 millió forintnak felel meg.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.