Mini terepjárót mutatott a Citroën

Egy újabb arcát mutatja meg a Citroën Ami, mely ugyan eredetileg egy városi cirkáláshoz tervezett kis hatótávú, könnyen vezethető mopedautóként kezdte pályafutását, a vadonatúj Buggy változatában már durvább terepekre is kimerészkedhet. A kétszemélyes apróságot azon elv szerint alakították át a francia márka tervezői, hogy a hétvégi szabadtéri programokhoz is szórakoztató közlekedési eszközként szolgálhasson, egyedülálló szabadságérzetet adva használóinak.

A My Ami Buggy tanulmány természetjáró karakterét hangsúlyozza az orrára szerelt gallytörő rács, a fényszórókat védő rácsozat, a megerősített sárvédők, az off-road gumi, valamint a tetőcsomagtartó a pótkerékkel. Hogy az utasok még véletlenül se érezzenek bezártságot, a Citroën még az ajtókat is eltávolította, szükség esetén a rossz időjárás ellen átlátszó vászonajtók védenek, amiket az ülés mögött lehet tárolni. A tetőn elhelyezett LED fénysor, mely szintén az igazi off-roaderek stílusát idézi, nemcsak az éjszakai világításnál és ködben jön jól, hanem a Citroën szerint a tábortűzhangulatot is megteremti parkoló helyzetben.

Az Ami egyelőre az alapverziójában, valamint Cargo változatban lépett piacra néhány európai országban, arról egyelőre nincs hír, hogy a Buggy tanulmányt is fogják-e gyártani.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.