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
auto
2024. 04. 20. szombat

A Stellantis már csak elektromos hajtással gyártja legtöbb csapatszállítóját

elektromos autó

A Stellantis csoport Opel, Citroën és Peugeot márkái megszüntették a kisteherautókon alapuló személyszállító modellek hagyományos erőforrással történő gyártását, és már kizárólag elektromos hajtással készülnek ezek a modellek. „Az elektromosításnak nincs alternatívája” – mondta Uwe Hochgeschurtz, az Opel vezérigazgatója.

Az Opel esetén a Combo Life, a Vivaro Combi és a Zafira Life modelleket, a Citroënnél a Berlingo személyszállító változatát, valamint a SpaceTourert, a Peugeot esetében pedig a Rifter, Traveller és Expert kombi modelleket érinti a változás. Az áruszállító változatok továbbra is kaphatók dízelmotorral. Az Egyesült Királyságban a Citroën és a Vauxhall (Opel) árcsökkentést is bejelentett az elektromobilitás felgyorsításához.

Évi 8 millió villanyautót ígér a Stellantis

A fenti modellek egyaránt az EMP2 platformra épülnek, melyet még a PSA csoport fejlesztett ki a Stellantis megalakulása előtt. Az autók közös jellemzője tehát a 100 kW teljesítményű villanymotor, melyet a Vitesco Technologies szállít. A kisebb modellek, tehát a Combo, a Berlingo és a Rifter kizárólag bruttó 50 kWh kapacitású akkumulátorral érhető el, a buszokon alapuló modellekbe azonban opcionálisan 75 kWh-s akku is rendelhető.

A kisbuszok haszonjármű változatai nemrégiben üzemanyagcellás változatban is megjelentek, ezeket valószínűleg továbbra is kínálják majd, arról viszont eddig nem volt szó, hogy a személyszállítókba is bekerülne az FCEV technológia. Arról sincs egyelőre információnk, hogy a változás érinti-e a Toyota márkanéven gyártott, valamint a hamarosan Fiat Ulysse néven is piacra kerülő modelleket.

Munkába állt az Opel első hidrogénes furgonja

Az Opel vezetője úgy véli, hogy a környezetbarát innovációk növelik az Opel vonzerejét, és azt is hozzátette, hogy 2024-től kivétel nélkül minden Opel modellből kínálnak elektromos változatot, azaz a Crossland és az Insignia utódjait is villamosítják. A márka célja, hogy 2028-tól kizárólag akkumulátoros elektromos autókat forgalmazzanak Európában.

Linda Jackson, a Peugeot globális igazgatója hozzátette, hogy 2021-ben Európában a Peugeot minden hatodik eladott járműve villamosított volt, novemberre pedig az arány elérte a 20%-ot.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.