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 Az év elejei bezuhanást követően februárban már látszódott egy gyenge éledezés a hazai zöld rendszámos gépjármű-regisztrációkban, arra azonban talán kevesen számítottak, hogy március végére ilyen mértékben megugrik majd az újonnan forgalomba helyezett tisztán elektromos meghajtású, és összességében a környezetkímélő járművek száma Magyarországon. Az igazi meglepetést az 5E kategória, azaz a villanyautók produkálták, melyből idén márciusban 1521 darabot vezettek be az adatbázisba. Ez mindössze egyetlen egy darabbal marad el a mindenkori, tavaly decemberben elért rekordtól, 73 százalékkal nagyobb, mint a februári adat, és majdnem 3-szorosa (288,6%) az egy évvel korábbi értéknek. Az 5N hatótávnövelő elektromos autók kategóriájában is látható némi növekedés múlt hónaphoz képest, márciusban 529 ilyen járműre került fel zöld rendszám, ami a tavaly márciusi regisztrációkat körülbelül 35%-kal haladja meg. A tölthető hibridek 5P kategóriája ezzel szemben vesztett népszerűségéből: az újonnan regisztrált 177 darab nem csupán a múlt havinál, de még a 2021. márciusinál is alacsonyabb. De a Belügyminisztérium által frissen publikált adatokban nem csupán a villanyautó-regisztrációk robbanásszerű növekedése szenzációs, hanem végre az 5Z, azaz egyéb nulla emissziós kategóriában is történt mozgolódás: valaki beregisztrált egy hidrogénautót. Ilyen utoljára tavaly júliusban történt hazánkban. Ami a villanyautók kategóriájának nem sikerült, az a zöld rendszámos gépjárművek gyűjtőkategóriájának igen, összesen 2238 darab járműre illesztették fel a zöld rendszámpárt idén márciusban, ami megdöntötte a tavaly decemberi 2088 darabos rekordot. Összehasonlítva 2021 márciusával, most majdnem a kétszeresével (199%) bővült a zöld rendszámos állomány. Az összes új regisztráción belül a villanyautók 67,9 százalékos részesedést hasítottak ki maguknak. Március végével 47.859 darabra nőtt a megkülönböztető színű rendszámtáblát viselő járművek száma az utakon. Tisztán elektromos autóból 24.795 darabbal találkozhatunk, hatótávnövelő elektromosból 14.500 példány használja az utakat, plug-in hibridből 8476-ot láthatunk, egyéb zéró kibocsátású járműből pedig immár 3 darab van az országban. Meg kell jegyezni, hogy az összes zöld rendszámos gépjármű nem egyenlő a négy kategória összegével, véleményünk szerint az eltérést a zöld rendszámos motorkerékpárok adják, de ennek megerősítését még várjuk a Belügyminisztériumtól. A friss adatokkal a tisztán elektromos autók aránya a teljes zöld rendszámos járműállományon belül 51,8 százalékra nőtt a múlt havi 51 százalékról. Dátum Kategória szerinti bontás Területi eloszlás Összesen 5E 5N 5P 5Z Budapest Vidék 2021. március 31. 13.895 9664 6389 0 13.353 16.595 29.948 2021. április 30. 14.411 10.030 6574 1 13.729 17.287 31.016 2021. május 31. 14.879 10.410 6763 1 14.099 17.954 32.053 2021. június 30. 15.440 10.826 6954 1 14.589 18.632 33.221 2021. július 31. 16.045 11.196 7113 2 15.052 19.304 34.356 2021. augusztus 31. 16.901 11.612 7293 2 15.526 20.282 35.808 2021. szeptember 30. 17.771 12.008 7461 2 16.016 21.226 37.242 2021. október 31. 18.800 12.342 7609 2 16.622 22.131 38.753 2021. november 30. 20.022 12.709 7812 2 17.313 23.232 40.545 2021. december 31. 21.544 13.085 8002 2 18.223 24.410 42.633 2022. január 31. 22.397 13.502 8131 2 18.785 25.247 44.032 2022. február 28. 23.274 13.961 8.299 2 19.394 26.211 45.605 2022. március 31. 24.795 14.500 8476 3 20.199 27.660 47.859 forrás: BM Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!