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 Nemrég Mike Levine, a Ford észak-amerikai marketing vezetője kapcsán jegyeztük meg, hogy gyakran az autóiparban szokatlan stílusban szólogat be a Teslának. Elon Musknak sem kell azonban a szomszédba mennie egy kis kendőzetlen őszinteségért. Reméli nem Musk a Tesla Owners Silicon Valley csapatának adott nemrég interjút, és ott hangzott el a címben összefoglalt gondolat is – számol be róla az Electrek. A Tesla vezetője arról beszélt, hogy az amerikai autógyártás történetében a Ford és a Tesla az egyetlen olyan cégek, amelyek soha nem mentek csődbe. Saját vállalata ennek ugyan járt a közelében 2008-ban, de ahogyan az széles körben ismert, december 24-én, az utolsó percben a Daimler befektetése megmentette a céget. A német konszern is jól járt egyébként az üzlettel, mert évekkel később busás haszonnal adta el Tesla részvényeit. Rivian R1T Az amerikai autógyártók kapcsán azt mondta, hogy úgy tűnik a Ford család előrelátóbb volt, és hosszútávú stratégiájának köszönhetően a vállalatuk jobb pénzügyi pozícióban van, de emlékeztetett rá, hogy mind a Chrysler, mind a GM volt már csődvédelem alatt – utóbbit az amerikai kormányzat mentette meg az akció pedig 10 milliárd dolláros veszteséget termelt az adófizetőknek. Csak hogy kötni tudjuk valamihez az irdatlan összeget, nagyjából ekkora a magyar lakosság lakáshitel állománya. Musk ezután kezdett a Rivianról és a Lucidról beszélni. Mint mondta, ha ez a két vállalat nem változtat valamin sürgősen, elkerülhetetlen lesz a csődjük. Olyanok mint egy repülő, ami orral föld felé tart – példálózott Musk -, de hozzátette, reméli irányt váltanak. A Lucid egyébként 2021-et 748 milliós mínusszal zárta, azonban még több mint 5 milliárdos tartaléka van. A Rivian 4,7 milliárdos veszteséget termelt 2021-ben, de még több mint 16 milliárdos készpénzállományon ül. A Tesla egyébként 2019-ig volt veszteséges, azonban 2020 óta már jóval több pénzt termelt meg, mint amennyit valaha veszített, vagy ha úgy tetszik a növekedésbe invesztált. Lucid Air A két startup még erősen növekedési fázisban van, és ahogy korábban a Tesla is, ők is égetik a pénzt, ám termékeik sikeresnek tűnnek és rengeteg készpénzük is van még a bankban. Arról nem is beszélve, hogy a Lucid mögött – részben -a világ legnagyobb befektetési alapja, a szaúdi PIF, a Rivian hátterében pedig például, többek között, az Amazon áll. Amíg ezek a végtelen pénzcsapok nem vonulnak ki, addig nehéz elképzelni a csődöt. Extra nagy trollkodásba kezdett a Ford Amerikában Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!