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 A GM negyedéves pénzügyi beszámolója nem sikerült túl jóra, egy részlet pedig különösképp foglalkoztatja most a sajtót. Rengetegbe kerül az önvezetés Az önvezetés fejlesztése igen költséges vállalkozás, ezt tudja mindenki, de a most nyilvánosságot kapott számok kijózanítóan hatottak sokakra. A GM legfrissebb pénzügyi jelentéséből kiderült ugyanis, hogy az elmúlt három hónapban 543 millió dolláros, azaz átszámolva napi 2,3 milliárd forintos veszteséget könyvelt el a cég a Cruise nevű robotaxi leányvállalatán. Ez egyben azt is jelenti, hogy 2018 óta több mint 5 milliárd dollárt, 2 ezer milliárd forintot költött az autógyártó az önvezetés fejlesztésére, ami, csak az érzékeltetés végett, nagyságrendileg megegyezik hazánk éves költségvetési hiányával. A cég vezetője, Mary Barra, a számokat azzal kommentálta, hogy az önvezetés egy potenciálisan trillió dolláros iparág lehet és ilyenkor nem szabad óvatosan lépdelni, hanem ha kell, komoly összegeteket elköltve muszáj a fejlesztéseket pörgetni, hogy minél nagyobb szeletet hasítsanak majd ki ebből a tortából. A CEO szerint 2030-ra akár 50 milliárdos éves bevételt is produkálhat a Cruise. A Morgan Stanely elemzője, Adam Jonas ugyanakkor arra figyelmeztetett, hogy bár cége hisz az önvezetés jövőjében, ők 10-20 éves távlatban látják ennek megvalósulását, és azok a befektetők akik ennél korábbi megtérülésben gondolkodnak, nagyot csalódhatnak. A Chevrolet Blazer EV a 2024-es modellévvel érkezik. A General Motors elmúlt negyedéve, illetve első fél éve egyelőre kiábrándító volt az autóipar átlagához viszonyítva. Miközben, csökkenő darabszámok mellett, mindenki hülyére keresi magát, a GM nyeresége, 36 milliárdos bevétel mellett, az elmúlt három hónapban 40%-kal, 1,7 milliárd dollárra csökkent az előző évhez képest. 1,4 millió darab autót adtak el a második negyedévben, ami 19 százalékos csökkenés 2021-hez képest. A vállalat profitja az ide év első felében mintegy negyedével csökkent. A GM az év közepén 19,1 milliárd dolláros készpénztartalékkal rendelkezett, ami 3,8 milliárdos csökkenés 2022 elejéhez képest. Túl korai volt az utakra engedni az önvezető taxikat? Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!