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 Bemutatkozott a negyedik generációs Nissan X-Trail, hét személyes szabadidő autó – az újdonság kiszállítása már ősszel megkezdődik Európában. A népszerű SUV először 2000-ben jelent meg a palettán, és eddig közel hét millió darab talált belőle gazdára. A Nissan szerint a kocsi egyik nagy előnye, hogy nem kell feltölteni. Batár nagy és praktikus A közel 4,7 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,7 méter magas SUV három sor üléssel rendelkezik – ebből az utolsóban található két fotelt a gyártó 160 centis magasságig ajánlja. A csomagtartó még felhajtott ülések mellett is 560 literes, és a második sor közepén síalagút is van, így a téli sportok kedvelőire is gondoltak. A második sorban ülőknek saját USB töltőik, és külön szabályozható klímájuk van, és ők is könnyen hozzáférnek a pillangószárny mintájára nyúló első kartámasz-fedél alatt található rekeszhez. Legalább ennyire praktikus, hogy a hátsó ajtó közel 90 fokban nyílik, így nemcsak a ki és beszállás könnyű, de egy gyerekülést is sokkal egyszerűbb beszerelni. A mai trendnek megfelelően a fizikai gombok mellett egy 12,3 colos TFT kijelző áll a sofőr és az utasok rendelkezésére, de felszereltségtől függően HUD, azaz a sofőr elé vetített vezetési információk, valamint a Pro Pilot legújabb verziója is elérhető, amely olvassa a sebességhatároló táblákat is. A digitális premiert kísérő videó szerint minden felszereltségi szinten standard lesz a mátrix fényszóró – de, hogy ez minden piacon így lesz-e, arról egyelőre még nincs információnk Lágy-hibrid és öntöltő meghajtás Az autó premierje előtt olyan hírek láttak napvilágot, miszerint Európában csak az e-POWER hajtáslánccal lesz elérhető a típus, de mint most kiderült lesz belőle egy lágy-hibrid is. Utóbbival kezdve a sort, az MHEV változat első tengelyét egy 163 lóerős 1,5 literes benzinmotor hajtja a megszokott módon, de egy 12 voltos akkuba vissza tudja tölteni a fékezési energiát, ami azután akár 6 Nm extra nyomatékot is adhat gyorsításkor. Az autógyártó ezzel együtt is arra számít, hogy a soros hibrid változat adja majd az eladások zömét. Ebben az energiaforrás szintén egy benzinmotor, azonban ez nem tudja közvetlenül hajtani a kerekeket, hanem generátorként működve termeli az áramot a villanymotornak. Az alapváltozatban egy villanymotor jár az autóhoz, de az e-4ORCE verzióban mindkét tengelyt egy-egy elektromos erőforrás forgatja meg. Előbbi 150 kW/204 lóerő, utóbbi változat pedig 157 kW/213 lóerő teljesítményre képes – itt egy 94 kilowattos hátsó hajtómű is megtalálható az autóban. A hagyományos hibridekkel szemben a soros megoldásnál a benzinmotor egyenletesen, mindig az optimális fordulatszám tartományban üzemel, ami javítja a fogyasztást és csökkenti a károsanyag kibocsátást. A Nissan-Renault szövetség CMF-C platformjára épülő autó soros rendszere kapcsán a gyártó kiemeli annak számos előnyét. Mivel a kerekeket mindig a villanymotorok hajtják, így a vezetési élmény hasonló az elektromos autókéhoz, azaz azonnali, hatalmas nyomaték és váltó nélküli folyamatos gyorsulás érhető el. Emellett az összkerékhajtású verziónál sincs szükség a mechanikus AWD rendszerekben megszokott kardánalagútra, ami szűkíti a hátsó utasok lábterét. A Nissan elhozta a villanyautóból ismert e-pedál rendszert az X-Trailbe, így lehetőség van az egypedálos vezetésre is. A bemutató során a cég többször is kiemelte, hogy az autó egyik előnye, hogy nem szükséges annak elektromos töltése. A lágy hibrid változat valamivel 10, a soros hibridek pedig 7-8 másodperces gyorsulással rendelkeznek. A fogyasztás előbbinél 7, utóbbiaknál 6 liter körül alakul, a WLTP szabvány szerint. Az autók magyar ára egyelőre nem ismert, de Németországban a legolcsóbb, Visia felszereltségű lágy-hibrid 35 ezer eurótól indul, míg a fullextrás Tekna+ összkerékhajtású verziója 56 ezer euróig nyújtózkodik. Ez 15-22 millió forint közötti ársávot valószínűsít. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!