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 A villanyautózás szempontjából Németország a korábbi években kemény diónak tűnt, hiszen a németek hagyományosan a hazai márkákat veszik, azok pedig pár évvel ezelőttig nem igazán brillíroztak ebben a szegmensben. Ráadásul, az előző évtizedek kis hatótávú elektromos autói, és a 150 feletti német autópályás tempó nem voltak túl jó párosítás. Mi sem mutatja jobban, mekkorát fordult a világ, minthogy a német újautó eladások történetében most szeptember hónapban először egy elektromos autó vezette az eladási listákat. Méghozzá egy amerikai márka terméke. Félig német Évek óta az a felállás, hogy bár a német márkák tisztán elektromos eladásai is nőnek, a Volkswagen Csoport pedig különösen jól szerepel a trióból, a globális eladásokban maradt a különbség, a Tesla évről évre több, mint kétszer annyi tisztán elektromos autót ad el, mint a wolfsburgi konszern. De a németek hazai piaca eddig biztos bástyának látszott. Most szeptemberben viszont először fordult elő, hogy egy tisztán elektromos autó vezesse a német eladási listákat, ráadásul egy amerikai, a Tesla Model Y, amelyből többet adtak el a második helyezett Volkswagen Golfnál is. A Top 10-es listába egyébként befért a szedán bátyus, a Model 3 is, amely a nyolcadik legnépszerűbb autó volt. Az elektromos autók eladásait is a két Tesla vezette a harmadik negyedév utolsó hónapjában – összesen 75 villanyautót forgalmaztak ebben az időszakban Németországban. A teljes igazság azért persze ennél valamivel árnyaltabb - nézzük a részleteket. Bár a Tesla igyekszik elszakadni ettől a gyakorlattól, de a negyedéves kiszállítási hullámok üteme még még mindig látszik az eladási statisztikákon, így az időszak utolsó hónapja hagyományosan a legerősebb. Ezzel ellentétes erő viszont a német gyár termelése, hiszen ahogy növekszik a Giga Berlin termelése, úgy fognak egyre jobban kisimulni ezek a hullámok Európában, hiszen már nem kell három hetes hajóúttal számolni a legnépszerűbb Tesla kiszállításai kapcsán. (Jelenleg 60-40 arányban oszlanak meg az Y/3 eladások Európában, és az SUV aránya akár még további is nőhet az általános piaci trendeknek megfelelően). Ha a teljes éves eladási adatokat nézzük, egyértelműen a Tesla Model Y a legnépszerűbb elektromos autó idén Németországban, annyi fogyott belőle eddig, mint VW ID.3, ID.4 és ID.5 összesen. A második a Fiat 500e, de alig 6%-os, kevesebb, mint 1000 darabos lemaradással ott lohol mögötte a harmadik helyen a több, mint másfélszer drágább Tesla Model 3 is. A nagy, teljes, éves újautó eladási listán a Model Y jelenleg a 16., a Model 3 pedig a 36. (A Fiat 500 különböző változatait itt a statisztikák egyben kezelik.) Európai összesítés A harmadik negyedév végével az is jól látszik, hogy a Tesla elkezdett kimászni a sanghaji leállás okozta második negyedéves gödörből, és több, mint kétszeresére 52 ezerre nőttek a kiszállítások, ami persze még mindig elmarad a Q1-es 58 ezres abszolút csúcstól. Éves szinten 137 ezer autónál járnak kontinensünkön, ami 22%-os növekedés tavalyhoz képest. A márka legnagyobb piacai Németország (38.458), Az Egyesült Királyság (32.223) és Franciaország (16.239) voltak 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!