A BMW 2019 óta teszi lehetővé, hogy autóit vezeték nélkül, online frissítsék a tulajdonosok. Most a BMW 7.0 és 8.0 operációs rendszerrel szerelt modelljeihez érkezett egy nagyobb frissítés.
Mutatjuk a legfontosabb újításokat.
Okosabb navigáció
Villanyautós szempontból a szoftvercsomag egyik legfontosabb újdonsága, hogy az autók mostantól okosabban navigálnak a következő töltőoszlophoz.
A 8.0-s operációs rendszerrel szerelt modellek ezután automatikusan beletervezik az útvonalba a szükséges töltőállomásokat, ha az autó úgy kalkulál, hogy nem érünk legalább 10%-kal a célállomáshoz. Ha menet közben változnak a körülmények, például foglalt lenne az eredetileg tervezett töltő, a rendszer automatikusan alternatívákat kínál fel a sofőrnek. Természetesen ehhez az is kell, hogy a fedélzeti navigáció rendelkezzen az adott töltőoszlop foglaltsági adatával.
A rendszer egyébként ezentúl jóval több információval is szolgál a töltöttségről és az útvonal során szükséges töltésről. Így a képernyőn megjelenik az érkezéskor várható töltöttség, illetve a köztes töltéseknél szükséges töltési idő, és az útvonal hátralevő részéhez elérendő töltöttségi szint is.
Ha ebből nem is mindent kapnak meg, de a cég sajtóközleménye szerint „a BMW 7.0 operációs rendszert futtató BMW iX3 modellekben dolgozó navigációs rendszer „töltőponthoz vezető útvonal” funkciójának intelligens útvonal-tervezési algoritmusát és számítási sebességét ugyancsak továbbfejlesztették a mérnökök.”
Okosabb asszisztens
A gyártó továbbfejlesztette az autókban található személyi asszisztenst is, amely immár 20 különböző ikonná, akár egy szempárrá is képes átalakulni. Mostantól a harmonikus és kifejező vizualizációs formák közül is lehet majd választani, a rendszer pedig menet közben javaslatokat tesz a tempomat, vagy a parkolóasszisztens használatára is.
Fontos, hogy, ha magyar nyelvre állítjuk az autó kezelőfelületét, akkor az asszisztens nem lesz elérhető.
Új vezetési üzemmódok
A BMW iX és a BMW 2-es Active Tourer modellek új vezetési üzemmódokat kapnak a meglévők mellé. A sajtóanyag szerint „a Relax üzemmód speciális beállításokkal teremt nyugodt, pihentető vezetési környezetet, miközben az Expressive üzemmód sokkalta intenzívebb utastéri hangulatot áraszt”.
Fontos, hogy a Relax üzemmódhoz a 2-es BMW esetén aktív ülés, az Expressive-hez pedig az extraként megvásárolható hangulatvilágítás is szükséges felszereltség.
Okosabb okostelefon
A My BMW alkalmazás mostantól egyszerűbben kezeli a hozzáadott és eltávolítandó autókat. Így amikor az új tulajdonos először jelentkezik be az autó operációs rendszerébe, a mobilapplikáció automatikusan felveszi az autót a fiókba – persze, feltételezzük, ehhez az kell, hogy ugyanazzal a fiókkal legyünk az appban is. Amennyiben töröljük a kocsit az applikációból, akkor az autóban is törlődik a felhasználói profilunk.
Emellett mostantól a család több tagja használhatja saját profillal járműveket, mivel a fő fiók mellett 2-6 további társfelhasználót lehet beregisztrálni a járműhöz.
Biztonságosabb kiszállás
A BMW Exit Warning funkciója a holttérfigyelőhöz hasonlóan működik, csak épp álló helyzetben, parkolás után, a kiszállás előtt figyelmezteti az utasokat arra, ha egy autó készül elhaladni mellettük. A frissítés után ez a funkció már az autó hangulatvilágítását is felhasználja majd ehhez a figyelmeztetéshez.
Ügyesebb ütközéselkerülő
Az autó ütközésre figyelmeztető Front Collision Warning rendszere is tovább lett fejlesztve, így ezentúl a szemből érkező járművekre is képes reagálni, valamint fel tudja ismerni, ha megállt előttünk a forgalom és feltorlódott a kocsisor.
Dizájnos óra
A form over function díjra is esélyes QCLOCKTWO óra számlap egy új látványelem az autóban, de ennek nyilván nem a pontos idő megjelenítése volt a célja.
Az új óra nem számokkal írja ki a pontos időt, hanem betűkkel, de azt sem akárhogyan, hanem úgy, mintha egy négyzetbe összekevert betűlevesben villannának fel a megfelelő karakterek. Sőt, ez még csak nem is a pontos idő, csak annak tíz percre kerekített változata, a közbeeső perceket pedig a mátrix sarkaiban megvilágított fénypontok jelzik.
Aki 130-nál szereti egy rejtvényből kiolvasni, hogy hány óra van az egy widget hozzáadásával tudja ezt a funkciót előcsalni, de a fent említett, kiokosított ütközéselkerülőt mindenképpen aktiválja előtte.
Nem felejtették el a régebbieket sem
Nem csak a 8.0, de a korábbi 7.0 operációs rendszerrel szerelt autók is kapnak pár okosabb funkciót.
Így továbbfejlődött a sávtartó asszisztens is, amely a figyelmeztetések után most már visszaáll alaphelyzetbe, hogy, ha érzékeli, hogy a sofőr éber és beavatkozott. A rendszer most már megelőző jelleggel működik és nem csak a sáv átlépése után aktivizálja magát, hanem már előtte elkezdi visszaterelni az autót a sáv közepére. A BMW azt is ígéri, hogy a rendszer mostantól sokkal lágyabban működik majd és finomabb kormánymozdulatokkal operál, ha a sebesség és a szituáció ezt megengedi.