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
auto
2024. 04. 19. péntek

Megkezdődött a Volkswagen ID. Buzz kiszállítása

Wolfgang-Nils Kempe – talán németebb neve nem is lehetne a világ első ID. Buzz tulajdonosának. Az úriember mindössze 20 kilométerre lakik a VW haszongépjármű üzletágának hannoveri gyárától, ahol a vállalat értékesítési vezetője személyesen adta át neki az első legyártott ügyfélautót.

A kiszállítások nem a személy, hanem az áruszállító változattal kezdődnek.

Kevesebb dizájn, több praktikum

A Volkswagen ID. Buzz a kéttónusú fényezéssel, és az – egyelőre – 5 fő számára kényelmesen nagy utastérrel hívja fel magára a figyelmet, ám a kiszállítások mégsem ezzel, hanem a Cargo, áruszállító változattal kezdődnek. Ezen nincsenek oldalsó, vagy hátsó ablakok, és a karosszéria is egyszínű, hófehér – legalábbis az első példány ilyen lett.

Az ID. Buzz sorozat egyébként eleve nem a személyautó üzletág gondozásában, a zwickaui, vagy mondjuk a wolfsburgi gyárban készül, hanem a márka haszongépjármű részlege gyártja Hannoverben. A cég eddig 20.000 előrendelést kapott, amelynek fele a személy, fele pedig a teherszállító változatra érkezett. A Volkswagen idén 15.000 példány legyártást tervezi, de ebből csak 9000 jut el az ügyfelekhez, a többi a cég bemutatótermeit gazdagítja majd. 2023-ban 100 ezer darab legyártása a cél.

Balra az első ügyfél, Wolfgang-Nils Kempe, jobbra pedig Thomas Schulz a Volkswagen haszongépjármű üzletágának újautó-értékesítési vezetője. Forrás: Volkswagen / Automobilwoche.

Az első ügyfél egyébként eredetileg víz és fűtésszerelő, és vállalkozása számára vette az autót. Mint elmondta, cégük már egy ideje foglalkozik hőszivattyúk és napelemes rendszerek telepítésével is, és terveik között szerepel, hogy a teljes flottájukat elektromosra cserélik. Hamarosan fali töltőt is telepítenek a vállalkozás központjába, a töltést pedig zöld árammal oldják majd meg. A vállalkozás egyébként rendelt egy személyszállító ID. Buzz Prot is, de arra még várniuk kell – írja az Automobilwoche.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.