Elindult a legkisebb elektromos BMW sorozatgyártása
Megkezdődött a tisztán elektromos BMW iX1 sorozatgyártása Regensburgban, így immár a bajor autógyártó valamennyi németországi létesítményében készül villanyautó. Ahogyan a BMW-től már megszokhattuk, itt is rugalmas a gyártás a hajtáslánc tekintetében, azaz ugyanazon az összeszerelősoron készül hagyományos hajtású, plug-in hibrid, és teljesen elektromos autó is.
A BMW iX1 a vállalat SAV (Sport Utility Activity Vehicle) járműkategóriájának legkisebb tagja, és az i3 városi kisautó után keletkezett űrt hivatott részben betölteni. Egyelőre egyetlen modellváltozatban vásárolható meg: az xDrive30 összkerékhajtású, rendszerteljesítménye 230 kW, a hatótávolsága pedig 417-440 km körül alakul a WLTP szabvány szerint. A bruttó 66,45 (nettó 64,7) kWh-s akkumulátor AC hálózaton maximálisan 22 kW-tal, DC-n pedig legfeljebb 130 kW-tal tölthető. Magyarországi indulóára 22,2 millió forint, konfigurálni ezen a honlapon lehet.
Regensburgban a gyártás az iFACTORY jegyében zajlik, ami azt jelenti, hogy számos fejlesztést eszközöltek a hatékonyság, fenntarthatóság, és digitalizáció növelése érdekében. Az üzemet például digitálisan feltérképezték, az így létrejött digitális iker lehetővé teszi a jövőbeli üzemszerkezetek és termelési létesítmények hatékony tervezését. A jármű-összeszerelésénél mesterséges intelligenciát is alkalmaznak, mégpedig képfelismerő módszereket, amelyek segítik az alkalmazottakat a minőség ellenőrzésében.
A BMW kiemeli, hogy az iFACTORY a logisztika hatékonyságáról is szól, azaz fontos célkitűzés, hogy az alkatrészeknek ne kelljen sokat utazniuk az összeszerelés helyéig. Regensburgba a villanyautók legnehezebb részét, az akkumulátort már nem kell messziről vinni, merthogy októberben indult be a BMW akkumulátor-összeszerelő üzeme az autógyár mellett, ahol az iX1 számára is készítik az akkucsomagokat.