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
auto
2024. 11. 22. péntek
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

A Ford Pro ma délelőtt bemutatta vadonatúj tisztán elektromos meghajtású modelljét, az E-Tourneo Custom névre keresztelt kisbuszt. Az amerikai autógyártó haszongépjárművekért felelős üzletága szeptemberben rántotta le a leplet az 1 tonna teherbírású E-Transit Custom kisteherautóról, az akár 2 tonnával is terhelhető E-Transit pedig már Európa-szerte elérhető, így a mostani újdonság a harmadik olyan villanyautó a kínálatban, amely európai piacokon is bevezetésre kerül.

Bemutatkozott a Ford E-Transit Custom

Az új generációs Tourneo-sorozat többféle hajtáslánccal is megjelenik, így plug-in hibrid, illetve dízelmotoros rendszerrel is elérhető lesz, de a kínálat zászlóshajója a vadonatúj padlólemezre épített teljesen elektromos változat. Az optimalizált padlólemez legnagyobb előnye, hogy a jármű padlója alacsonyabban húzódik, megkönnyítve a ki- és beszállást, illetve a pakolást, továbbá a legtöbb modellváltozat magassága két méter alatt marad, így be lehet hajtani velük a garázsokba vagy a többszintes parkolóházakba is. Emellett az alacsonyabb karosszéria az aerodinamikára is kedvező hatással van.

A tisztán elektromos verzió esetében egy 74 kWh kapacitású akkumulátor táplálja a 160 kW-os villanymotort, így mintegy 370 kilométerre tehető a típus hatótávolsága a WLTP szerint. A kényelmesebb és nyugodtabb vezetés érdekében az E-Tourneo Custom tisztán elektromos hajtáslánca egypedálos megoldással is vezérelhető.

A 11 kW-os, háromfázisú váltóáramú fedélzeti töltővel kevesebb mint 8 óra alatt teljesen feltölthető az akkumulátor, míg egy 125 kW teljesítményű egyenáramú gyorstöltővel 41 perc alatt 80 százalékra lehet tölteni az autót 15%-os szintről indulva. A Ford Pro teszteredményei szerint egy ilyen gyorstöltés során 5 perc leforgása alatt 38 km-re elegendő áramot vehet fel az akku.

Az optimalizált padlólemez bőséges utasteret biztosít az autóban, a normál és nyújtott tengelytávolságú modellekhez egyaránt rendelhető három üléssor összesen kilenc férőhellyel, amely sokoldalú használatot tesz lehetővé a privát és céges ügyfelek számára egyaránt. A nagyobb rugalmasság érdekében az új utaskabinban a második és a harmadik üléssort egy új sínrendszerre szerelték, melyeken az ülések könnyen mozgathatók előre-hátra, de akár ki is emelhetők az autóból. A második sor három ülése egyenként mozgatható, a harmadik sorban pedig egy egyharmad/kétharmad arányban felosztva dönthető üléspad található.

Az E-Tourneo Custom akár 2000 kg-os vontatmánnyal is megbirkózik.

A Ford Pro nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy prémium felszereltséggel dobja piacra új modelljét. Ennek része a nagyméretű üveg panorámatető,  valamint az infrás érzékelőrendszer, ami erős napsütésben automatikusan állítja a klímát. Az oldalsó tolóajtók motorosak, és kézhasználat nélkül, az első kerék felé irányuló láblendítéssel is nyithatók. Az autóhoz kínált felszereltség része a háromzónás, elektronikus vezérlésű klímaberendezés, a mélynyomóval kiegészített 14 hangszórós B&O hangrendszer, valamint az elektromos változatban a Pro Power Onboard rendszer, ami két darab 2,3 kW-os konnektort kínál az elektromos eszközök működtetéséhez.

A kormány mögött egy 12 colos digitális műszeregység bújik meg, a műszerfalon pedig egy ergonomikusan elhelyezett, 13 colos érintőképernyő kapott helyet, ezen fut a SYNC 4 infotainment rendszer 9 is. Az Android Auto és Apple CarPlay vezeték nélküli okostelefon-csatlakoztatást kínál.

Az egyszerű és költséghatékony üzemeltetéshez a Ford Pro szoftvert kínálja ügyfeleinek a vállalat, ám ennek elindulására idehaza még várni kell egy keveset.

Ford Pro nélkül indul idehaza a Ford E-Transit

Az új Tourneo Custom-sorozatot a Ford Otosan gyártja a törökországi Kocaeliben, ahonnan 2023 közepén indulnak el az első szállítmányok az európai
vásárlókhoz, kezdve a dízelmotoros típussal, majd később a konnektoros változatokkal folytatva.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.