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 A mintegy 2000 tagszervezetet számláló, és 100 ezer alkalmazott érdekeit képviselő német Volkswagen és Audi kereskedések és szervizek szövetségének elnöke, Dirk Weddigen von Knapp, a Spiegel magazinnak adott interjújában nemes egyszerűséggel azt mondta, hogy Németországban nincs szükség a Sixt autókölcsönzőre, őket kvázi ki kell szorítani a piacról. De miért mondta ezt, és egyáltalán miért foglalkoznak a Volkswagen és Audi kereskedők egy autókölcsönzővel? Élet a szerviz után Az elektromos átállás kapcsán gyakran emlegetjük, hogy a villanyautóknak jóval alacsonyabb a szerviz igénye, mivel hajtásláncukban sokkal kevesebb kopó, forgó, elhasználódó alkatrész van. Persze, az elektromos ablak, az infotainment képernyője, vagy a bal hátsó lámpa bármilyen autóban elromolhat, de nincs szükség rendszeres olajcserékre, négyszer-ötször annyi ideg tartanak a fékbetétek, indítógyertyák és kuplung pedig nincsenek is az autóban. Forrás: volkswagen.hu Ettől függetlenül, vannak autógyártók, amelyek megtalálták annak a kreatív módját, hogy potom 60-80 ezer forintért a villanyautósokat is lehúzzák kiintsék egy kötelező fékolaj cserére, vagy átvizsgálásra, és ismerünk olyan márkát is, amely a korábbi, karbantartás-mentes akkuhűtő-folyadékról olyanra váltott, amelyet háromévente 100 ezerért cserélni kell. Mégis, ezeket a vadhajtásokat kezeli majd a piac, hiszen vannak olyan márkák is, amelyek elektromos autóira egyáltalán nincs kötelező szerviz előírva, mégis él a garancia. Dirk Weddigen von Knapp. Forrás: haendlerverband.de Az elmaradó rendszeres szervizbevételek azonban komoly problémát okoznak a márkakereskedéseknek, amelyek az újautó eladásokon csak szerényebb, és a gyártók által mostanában – Németországban – egyre gyakrabban 6% körüli értékre limitált összeget keresnek, ellenben a szervizbevételek jelentős részt képeznek forgalmukból. Élesbe fordult a Renault háború Hogy mennyit? Weddigen von Knapp szerint a következő tíz évben még mindig jövedelmező lesz a szerviz üzletág a belsőégésű motoros autóknak köszönhetően. Utána azonban búcsút inthetnek a karbantartási bevételek 70%-ának – mondta a szövetség vezetője. A szakember szerint az érintett vállalatok tisztában vannak ezzel, ezért már azon gondolkodnak, hogyan lehetne pótolni a kieső bevételeket, milyen új területekre kellene befektetniük. Az egyik lehetséges irány az autókölcsönzők üzemeltetése. Weddigen von Knapp szerint a Volkswagen kereskedők nagy autókölcsönzőkké válhatnának. Már jelenleg is van egy 24 ezer járművet számláló Euromobil nevű leányvállalatuk, és jelenleg arról tárgyalnak az autógyártóval, hogy ezt közös platformra helyezzék az Europcarral, amely a Volkswagen Csoport saját autókölcsönzője. Az egyesített flottával borsot törhetnek a konkurencia orra alá, a Sixt-re ugyanis semmi szükség Németországban – véli a szövetség elnöke. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!