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 A Volkswagen Csoport továbbra is az ellátási lánc zavarai okozta gyártási problémákkal küzd. Ezek eredménye az lesz, hogy, bár a cég már korábban visszavágta 2022-es eladási terveit, a német kereskedések együttesen ennek is kevesebb mint a 80 százalékát érhetik el. És bár ettől még az autógyártó vastagon nyereséges lehet, a kereskedéseknek komoly érvágást jelent, hogy nem érték el a kitűzött célt. Bonus-malus Az Automobilwoche német szaklap kimondottan jó kapcsolatokat ápol a wolfsburgi vállalattal – rendszeresen, szinte hetente nyilatkoznak nekik a cég legfelsőbb vezetői, a múltkoriban pedig egyedüliként megnézhették a következő ID. 3 első prototípusait. Így aztán amikor ők azt írják, hogy a birtokukban vannak a cég belső értékesítési számai, hozzájutottak belső körlevelekhez, illetve forrásaikat megkérdezve megerősítettek egy hírt, akkor elég jó eséllyel elhisszük nekik. Most azt írják, hogy a cég kereskedői forronganak, ugyanis úgy érzik a vállalat rajtuk akar milliókat spórolni, miközben nem saját, hanem az autógyártó hibájából nem tudják elérni a a kitűzött eladási számaikat. A szerződések értelmében a partnereknek minimum az eladási terv 82%-át kell hozniuk ahhoz, hogy 0,1% bónuszra legyenek jogosultak, de aki 100-109,9 százalék közötti eredményt produkál, az akár 2,5 százalék jutalmat is kaphat. Ezek egy kereskedés éves forgalmával számolva elég nagy számok tudnak lenni, és a legtöbb partner általában 1,4-1,5% közötti jutalommal tervez. Újabb részletek derültek ki az új ID. 3-ról Csakhogy idén az autógyártó nem tud annyi autót szállítani, amennyire igény lenne, emiatt egyszer pedig már 12,5 százalékkal csökkentették is az éves célszámokat. Ám a helyzet azóta tovább romlott, és a kereskedők összessége jelenleg még ezután is csak 79%-nál tart, és sok javulást ebben a következő pár munkanap során már nem várnak. Ez pedig azt jelenti, hogy nem kapnak bónuszt. A kereskedők szövetsége fel is vette a kapcsolatot az autógyártóval, arra kérve őket, hogy valós gyártási kapacitásaikhoz igazítsák az eladási terveket. Csakhogy a lap szerint a Volkswagen erre nem hajlandó, állítólag megvizsgálták a felvetést, de nem tartották azt indokoltnak – erről körlevélben tájékoztatták az érintetteket. A kereskedők szerint a korábbi 15%-os haszonkulcsuk már így is 12-13% közé esett vissza és ez most további csökkenést jelent. Emiatt a lakossági ügyfelek értékesítési számai sok helyen már veszteséget is mutatnak, a kereskedések pedig fel vannak háborodva. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!