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
auto
2024. 03. 29. péntek

December 24-én tartotta a NIO az évente megrendezésre kerülő NIO Day eseményt, ahol idén az 500 kW-os villámtöltő mellett a kínai vállalat Power Swap akkucserélő állomásának harmadik generációja is bemutatkozott. Ám a legizgalmasabb újdonság négy keréken érkezett, hiszen lehullott a lepel a NIO legújabb elektromos autójáról.

Az EC7 a villanyautós híreket követő olvasók számára ismerősnek tűnhet, merthogy ez a modell a NIO Európában is elérhető EL7 szabadidő-autójának áramvonalasabb, kupétetős változata. Csakúgy, mint például az Audi Q8 e-tron és Sportback verziója esetén, számos dizájnelemen osztoznak az autók, de a tetővonal átrajzolása, és olyan adalékok, mint például az aktív hátsó szpojler, sportosabb kiállást eredményeznek. A NIO elmondása szerint az EC7 valójában a világ legáramvonalasabb SUV-ja a maga 0,23-as légellenállási együtthatójával.

Az utastér is szinte azonos az EL7-ével, a fizikai vezérlőktől szinte teljesen megtisztított műszerfalon egy 12,8 colos központi érintőkijelzőé a főszerep, amelyen Nomi, az autógyártó digitális asszisztense is elérhető.

A 4968 mm hosszú, 1974 mm széles, és 1714 mm magas villanyautót két motor hajtja összesen 480 kW (644 lóerő) teljesítménnyel és 850 Nm nyomatékkal. Álló rajtból 3,8 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, a végsebességet pedig 200 km/h-n korlátozza az elektronika.

A NIO 75 kWh-s akkupakkjával 490 kilométert megy el az autó egy töltéssel a kínai CLTC szabvány szerint, ami megengedőbb az európai WLTP-nél, így mifelénk inkább olyan 400 kilométer kerülhet majd a hivatalos adatlapra. A modell elérhető 100 kWh-s akkupakkal is, valamint hamarosan érkezik a cég 150 kWh-s csomagja, amellyel a hatótáv egészen 940 kilométerig nő.

Az EC7 kicsivel drágább az EL7-nél, a legkisebb akkuval 488.000 jüanba kerül, ami átszámítva 26,5 millió forintnak felel meg. A 100 kWh-s változatért átszámítva legkevesebb körülbelül 31,4 millió forintot kell kifizetni. A vételár természetesen alacsonyabb, ha a vásárló a BaaS (Battery as a Service) szolgáltatást választja, és az akkumulátort bérli az autóhoz. Kínában májustól szállítják a modellt a vásárlókhoz, és valószínűsíthető, hogy hamarosan Európában is elérhetővé válik.

A teljes NIO Day 2022 visszanézhető az alábbi videóban:

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.