Ilyen állomásokon tölthetnek majd az elektromos kamionok
Nagy méretű elektromos gépjárművek töltésére fejlesztett töltőállomást mutatott be a svájci Designwerk Technologies AG, melynek 2,1 MW-os töltési teljesítménye majdnem hatszor akkora, mint az Európában elterjedt 350 kW-os villámtöltőké. Az ilyen berendezések elengedhetetlenek ahhoz, hogy a nagy távolságú áruszállításban is elterjedhessenek a nulla károsanyag-kibocsátású járművek, hiszen azok hatalmas akkumulátorainak feltöltése néhány száz kilowattos teljesítmény mellett túlságosan sok időt venne igénybe. A Designwerk megoldásával viszont alig háromnegyed óra alatt feltölthető egy kamion akkuja.
A berendezés a CharIn idén nyáron bemutatott MCS, azaz Megawatt Charging System szabványát alkalmazza, amely lefektette az alapokat az ehhez hasonló töltési megoldások kereskedelmi forgalomba való bevonásához.
A Designwerk töltőállomása egy 8,5×2,55×3 m dimenziójú, 25 tonnás konténer, amelyben 1800 kWh lítiumion-akkumulátor segíti az elektromos hálózat tehermentesítését. Az NMC kémiájú akkumulátorok lehetnek teljesen újak, de a töltőállomás működhet használt elektromosautó-akkumulátorokkal is. A kamionok töltése DC hálózaton, maximálisan 3000 amperrel és 500-900 V feszültséggel, folyadékhűtéses kábelen keresztül történik.
A töltőkonténer tesztelése 2023 elején indul több kísérleti projekttel.