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 Amikor megjelent a Mustang Mach-E, sokan azt találgatták, hogy mi lesz a képernyőbe illesztett tekerhető és benyomható tárcsa funkciója hosszú távon, a hangerőszabályzáson kívül. Annak ellenére, hogy a gombszerű benyomásra ennyi frissítés után sem történik semmi, a Sync rendszer folyamatosan megújul, így a tárcsa funkciói is bővülnek. A frissítések azonban látszólag rendszertelenül érkeznek az egyes modellekre, az európai példányok pedig igencsak le vannak maradva. A Ford 2022 novemberében jelentette be, hogy érkezik a legújabb, távolról is letölthető 4.2.1 számú frissítés, amely elsősorban a felhasználók visszajelzései alapján tartalmaz néhány új funkciót és finomhangolást a Sync rendszerben. A új verzióban megnövelték a gyári navigáció, valamint az Apple CarPlay és az Android Auto kijelzőn belüli interakciós területét. Ezzel már korábban is foglalkoztak, hiszen durván egy évvel ezelőtt a 3-as verzióval kezdődő frissítés tette ezeket egyáltalán reszponzívvá, ami akkor nagyon hiánypótló volt. A legújabb verzióban a szembetűnő, hogy a képernyő felső információs panelje megváltozott. Ahogy a fenti videón is látható eddig a bal felső sarokban egy mozgó autó ikon jelezte a menübe való belépést, középen volt látható a felhasználó avatárja, amelyben a személyes menüt lehetett elérni és jobb oldalon összesűrítve az óra, a térerő és egyéb adatkapcsolati információk, valamint a külső hőmérséklet. Ezek most átalakultak, hogy jobban kihasználják a felső információs sávot. Bal oldalról eltűnt az autó és kikerültek a legfontosabb menüelemek, így például az autó beállításaiba már egyetlen gombnyomással be lehet lépni kettő helyett, amivel lerövidül a kijelző nyomkodási ideje, így bizonyos helyzetekben még biztonságosabbnak is mondható a kijelző kezelése. Ford Sync 4.2.1 | forrás: ford.com Új frissítés, új funkciók A tárcsa a hangerő-vezérlésen túl mostantól klímaszabályozásra is használható. Ez okos húzás a Fordtól, hiszen sokan szeretik a hagyományos, kézzel fogható megoldásokat a hőmérséklet szabályozására, és talán kicsit gyorsabb is mint a szoftveres nyomkodás. Az új verzióban elég csak a mindig fix alsó panel klímavezérlésére, ülés-, vagy kormányfűtés ikonjára kattintani, majd a tárcsát forgatva lehet növelni, vagy csökkenteni a hőmérsékletet. Mindenközben a tárcsa közepén lévő mini kijelzőről eltűnik a szokásos hangerő ikon és az aktuálisan kiválasztott funkció ikonja jelenik meg, vagyis az egész nagyon intuitív lett. Ford Sync 4.2.1 | forrás: ford.com Ford Sync 4.2.1 | forrás: ford.com A felső állapotsort nem csak átrendezték, de sötét képernyő mellett is jobban olvasható, világos ikonokat vezettek be. Az új, gyorsgomboknak köszönhetően a vezetési módok azonnal hozzáférhetőek, de javították a Wi-Fi hálózatokhoz való hozzáférést is annak érdekében, hogy a mára a kocsiban elérhető streamingekhez is könnyebben, nagyobb sávszélességgel lehessen hozzáférni. Alaposan le vagyunk maradva A villanyos Mustang legelső szoftververziója sem sikerült rosszul. Gyorsan és könnyen használható, de azért bőven volt és lesz még mit rajta finomítani. Szomorú, de nem haladnak olyan gyorsan a dolgok, ahogyan a gyártó elképzeli. Bár a tavaly novemberben bejelentett 4.2.1-es verzió is csak idén januárban kezdett el letöltődni az autókba – erről az Amerikában nagyon aktív fórumozók rendszeresen be is számolnak egymásnak – az óceánon át valahogy lassabban szivárognak át a bit-ek. Személy szerint jómagam január 18-án kaptam meg a Ford Power-Up 3.5.2.1-es verziót, ami még csak nem is előszobája a 4.2.1-es frissítésnek. Bár ez is egy elég nagy adatcsomag, célja mindössze annyi, hogy előkészítse a következő nagy frissítést a 3.5.4.2-t, amiben érkeznek az olyan különböző streaming lehetőségek, mint a YouTube, vagy az NBC csatornái, valamint az Alexa Built. Utóbbi Európában csak az Egyesült Királyság, Írország, Németország, Franciaország, Olaszország, Spanyolország és Ausztria területein lesz elérhető. Aki szeretne gyorsítani a dolgon, annak érdemes ellátogatni a szalonba, vagy felhívni a kereskedőjét, mert – ahogyan azt a saját autóm mellékelt ábrája mutatja – a Sync rendszeren kívül az egyéb beépített hardverek vezérlései is folyamatosan kapnak frissítéseket. Ezek azonban jellemzően nem töltődnek le távolról, ugyanakkor az alvázszám szerint a kereskedő meg tudja mondani, hogy milyen aktuális frissítések érhetőek el egy konkrét járműre. 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 Zvara SzabolcsHiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!