PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9hZC5kb3VibGVjbGljay5uZXQvZGRtL3RyYWNrY2xrL04yMjM3MjkwLjM3MzM0MjhWSUxMQU5ZQVVUT1NPSy5IL0IzMzYyMjA4MC40MjA3OTA1Mzc7ZGNfdHJrX2FpZD02MTM2MDk5MDI7ZGNfdHJrX2NpZD0yMzQ4ODkzOTA7ZGNfbGF0PTtkY19yZGlkPTt0YWdfZm9yX2NoaWxkX2RpcmVjdGVkX3RyZWF0bWVudD07dGZ1YT07Z2Rwcj0kR0RQUjtnZHByX2NvbnNlbnQ9JEdEUFJfQ09OU0VOVF83NTU7bHRkPTtkY190ZHY9MSIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9hZC5kb3VibGVjbGljay5uZXQvZGRtL3RyYWNrY2xrL04yMjM3MjkwLjM3MzM0MjhWSUxMQU5ZQVVUT1NPSy5IL0IzMzYyMjA4MC40MjA3OTA1Mzc7ZGNfdHJrX2FpZD02MTM2MDk5MDI7ZGNfdHJrX2NpZD0yMzQ4ODkzOTA7ZGNfbGF0PTtkY19yZGlkPTt0YWdfZm9yX2NoaWxkX2RpcmVjdGVkX3RyZWF0bWVudD07dGZ1YT07Z2Rwcj0kR0RQUjtnZHByX2NvbnNlbnQ9JEdEUFJfQ09OU0VOVF83NTU7bHRkPTtkY190ZHY9MScsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvc2hlbGwtcmVjaGFyZ2UtbXVsdC1qb3ZvLTYwMHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L3NoZWxsLXJlY2hhcmdlLW11bHQtam92by0xMzAweDYwMC0xLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvc2hlbGwtcmVjaGFyZ2UtbXVsdC1qb3ZvLTEzMDB4NjAwLTEuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48SUZSQU1FIFNSQz0iaHR0cHM6Ly9hZC5kb3VibGVjbGljay5uZXQvZGRtL3RyYWNraW1waS9OMjIzNzI5MC4zNzMzNDI4VklMTEFOWUFVVE9TT0suSC9CMzM2MjIwODAuNDIwNzkwNTM3O2RjX3Rya19haWQ9NjEzNjA5OTAyO2RjX3Rya19jaWQ9MjM0ODg5MzkwO29yZD1bdGltZXN0YW1wXTtkY19sYXQ9O2RjX3JkaWQ9O3RhZ19mb3JfY2hpbGRfZGlyZWN0ZWRfdHJlYXRtZW50PTt0ZnVhPTtnZHByPSR7R0RQUn07Z2Rwcl9jb25zZW50PSR7R0RQUl9DT05TRU5UXzc1NX07bHRkPTtkY190ZHY9MT8iIFdJRFRIPTEgSEVJR0hUPTEgTUFSR0lOV0lEVEg9MCBNQVJHSU5IRUlHSFQ9MCBIU1BBQ0U9MCBWU1BBQ0U9MCBGUkFNRUJPUkRFUj0wIFNDUk9MTElORz1ubyBCT1JERVJDT0xPUj0nIzAwMDAwMCc+PC9JRlJBTUU+ Egy újabb ablakot kiskaput zárhatnak be a kibocsátási értékek körüli trükközések kapcsán, és a vihar középpontjában ismét a Volkswagen áll. A perben született ítélet elsőfokú, és nem tudjuk elképzelni, hogy ne fellebbeznének. Ügyes Naivan azt gondolhatnánk, hogy a dízelbotrány után – amely anno egyébként nem csak a Volkswagent, hanem a Mercedest, a BMW-t, illetve legújabban már a Stellantis motorokkal szerelt Suzukit is érintette -, egy autógyártó sem kockáztat meg hasonló PR blamát és milliárdos büntetést. De hogy ez mennyire nem így van, azt bizonyítja a 2021-es AdBlue botrány, amikor kiderült, hogy a nagy német autógyárak megállapodtak a füstgáz tisztítással kapcsolatos technikai fejlesztések kölcsönös befagyasztásában, amit az EU milliárdos büntetéssel honorált. Újabb milliárdos büntetést kapnak a nagy német autógyártók De van itt még egy kiskapu ami már régóta a kritikák kereszttüzében áll. Illegális a Thermofenster A Thermofenster kifejezés nagy vonalakban arra a motor üzemmódra utal, amikor – elméletben -, a motor védelme érdekében bizonyos körülmények, jellemzően alacsony hőmérséklet esetén a gyártó vezérlője legálisan kikapcsolhatja a kibocsátási értékek csökkentésére beszerelt technológiákat. A hivatalos magyarázat szerint a motor károsodhatna, ha ezek ekkor is üzemelnének. Erről bővebben itt írtunk: Az autógyártók nem is tagadják, hogy csalnak Csakhogy a megoldással kapcsolatban már korábban is beperelték a Volkswagent, például Ausztriában, azonban itt az autógyártó egy peren kívüli egyezséget kötött az elégedetlen tulajdonosokkal. Ismét bajba kerülhet a VW – Ausztriában már perelik Most viszont Németországban ennél rutinosabb volt a felperes Deutsche Umwelthilfe (DUH) környezetvédő szervezet, ők ugyanis nem is elsősorban a Volkswagent, hanem azt a hatóságot (KBA) perelték amely ezt a kibúvót szentesítette. Az első fokú ítélet a környezetvédőknek adott igazat, a Thermofenster így ebben a formában nem legális a bíróság szerint, mivel az autógyártó a lehetséges legrosszabb eshetőségekre hivatkozik, de ezek a körülmények nem állnak fenn. A Thermofenster rendszer évek óta a viták kereszttüzében áll, a kritikusok szerint ugyanis a cégek visszaélnek ezzel a lehetőséggel és az autók motorjai túl sokszor és túl sokat élnek a kivétellel, így pedig, különösen télen, rövid utak esetén, gyakorlatilag folyamatosan a megengedett károsanyag mennyiség többszörösét juttatják a levegőbe. VW Golf TDI clean diesel. Forrás: Wikipedia A per tárgya most konkrétan a Volkswagen Golf 2008-ban és 2009-ben típusjóváhagyást szerzett egyes dízelverzió képezték, amelyek számára a könnyítést a KBA 2016-ban jóváhagyta. A perbe az eljárás során bevonták az autógyártót is. A Volkswagen még nem döntött a következő lépésekről, megvárják a bíróság írásos indoklását. Amennyiben fellebbezésre kerül sor, az ügy átugorhatja a regionális szintet, és rögtön a szövetségi közigazgatási bírósághoz kerülhet. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!