PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtNjUweDMwMC0zLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtMTMwMHg2MDAtMy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEwL29wZWwtYXN0cmEtc3QtMjQwNDMwLTEzMDB4NjAwLTMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48SU1HIFNSQz0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL19bVElNRVNUQU1QXS9yZWRvdC5naWY/aWQ9YlEwd1JJYm9pNGZlUThkbFhvZ1F4WmRTLkJrZ0ZwaTFNRWlrajJ1Y2VrMy5mNy9mYXN0aWQ9a25hamhrbm5ob2ZweXlpanVtcHhsbmhxZWhseC9zdHBhcmFtPXhrbWZpa2R1Z3gvbmM9MC9nZHByPTAvZ2Rwcl9jb25zZW50PSIgc3R5bGU9IndpZHRoOjFweCFpbXBvcnRhbnQ7IiAvPg== Erre a fordulatra nagy összegben valószínűleg senki nem mert volna fogadni, lévén, hogy tavaly november közepén maga az autógyártó fogalmazott úgy, hogy „komoly kétségei vannak” afelől, hogy folytatni tudja-e működését. Úgy néz ki, mégis találtak valahol pénzt. Ultimate Intelligent TechLuxury FF 91 Futurist Alliance Az autógyártó március 29-én arról számolt be, hogy kaliforniai üzemében megkezdte az FF 91, teljes nevén Ultimate Intelligent TechLuxury FF 91 Futurist Alliance nevű jármű gyártását. A könnyen megjegyezhető típusnév lefordítására kísérletet sem teszünk, elég annyi, hogy a vállalat a saját megfogalmazása szerint az ultra-csúcs felhasználókat célozza meg, versenytársainak a Bentley-t, a Ferrarit, a Maybachot és a Rolls Royce-t tekinti. A cég szerint a márkát és az első terméküket is az intelligens high tech megoldások különböztetik meg, és az autó a tulajdonos otthona és mobiltelefonja után a „harmadik internetes élettér” lesz az életében. Magyarul, a fotelszerű és hátradönthető hátsó üléseken minden digitális szolgáltatás elérhető lesz, itt pihenni és dolgozni tud majd minden dollármilliárdos tech mogul. Today we started production of the FF 91 Futurist Alliance, designed to break new boundaries in the ultra-luxury car market. Read the press at https://t.co/TcHihQ2U7N to learn more about our future sales and growth plans. $FFIE #FaradayFuture #FF91 pic.twitter.com/M9Gq0I4cR0 — Faraday Future (@FaradayFuture) March 30, 2023 A gyártó három fázisra osztotta a gyártás megkezdése utáni időszakot – az általuk megalkotott angol kifejezéseket mi sem értjük, de felsoroljuk, hátha valaki okosabb, mint mi. Az első az iparági szakértő Jövő Termék Tisztviselő co-kreátor kiszállítás (industry expert Future Product Officer co-creation delivery) nevet kapta, ezt követi majd a Jövő Termék Tisztviselő co-kreátor kiszállítás (FPO co-creation delivery), végül pedig jön a gyártás felpörgetése utáni harmadik szakasz – de előre figyelmeztetnek, hogy az igény jóval nagyobb, mint a gyártási kapacitásuk. A jövőt tekintve is optimista a cég, szintén három növekedési szakaszt terveznek, amelyből az első gyártás megkezdése, amelyet az FF 91 Futurist Alliance kiadás forgalmazása indít el, ezt követi majd a FF 91 Futurist, később pedig a legolcsóbb FF 91. A második szakaszban új termékeket mutatnak majd be, amelyek nem csak autók, de okoseszközök és mobilitás ökoszisztéma lesznek, így pedig a csúcsszegmens vezető márkájává válnak. A harmadik fázis a növekedés fenntartásáról szól. A vállalat tavaly májusban arról számolt be, hogy 401 darab pénzzel lefoglalózott előrendelése van, de 14 ezren jelezték email regisztrációval az érdeklődésüket. Az 1050 lóerős autó 2,27 másodperc alatt gyorsul 60 mérföldes (~97 km/h) sebességre, 130 kWh-s akkumulátora pedig állítólag 610 kilométeres EPA hatótávot tesz lehetővé. Az autó ára 200 ezer dollár, 70 millió forint körül van. A kiszállítások április 26-án kezdődnek. Egyre valószínűbb a Faraday Future csődje 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!