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
auto
2024. 04. 20. szombat

Új aksival, olcsóbban tér vissza a Ford Mustang Mach-E

elektromos autó

Május harmadikától újra rendelhető a Ford Mustang Mach-e Amerikában, ám a műszaki tartalom és az ár is új.

Itthon még nem frissült a konfigurátor.

Megújult és olcsóbb

A Mach-E gyártása hetekig állt, mivel a Ford jelentős fejlesztéseket hajtott végre azon a mexikói gyáron, ahol az autó készül, hogy az újraindulás után már óránként 35 darabot gyárthassanak belőle. Ám nem csak a gyártósorok, maga a kocsi műszaki tartalma is megújult, sőt, még olcsóbb is lett.

A típust eddig kétféle, egy kisebb 75,7 kWh (nettó 68 kWh) és egy nagyobb 98,8 kWh (nettó 91 kWh) akkupakkal árulta a Ford. Mostantól a két opciót a cég műszaki leírása 72, illetve 91 kWh felhasználható kapacitásnak írja, ám ennél is nagyobb változás, hogy az alapváltozat LFP cellákra váltott. A kisebbik akkupakk eddig hagyományos NCM (nikkel-kobalt-mangán) kémiát használt és 288 cellából épült fel, ám az új modell 108 LFP (lítium-vas-foszfát) cellából készül, és úgy néz ki 4 kWh-val többet is lehet belőle felhasználni. A nagyobbik akkupakk feltehetőleg változatlan, hiszen a cég továbbra is 376 celláról beszél, csak a szövegezés változhatott és most már a nettó, elérhető kapacitást jelölik meg.

Ford Mustang Mach-e GT

Az LFP akku az amerikai szabvány szerint 402 kilométerre elég (+32 km az előző változathoz képest), ha a hátsókerék hajtású verziót rendeljük, és 364 kilométer valószínű (+26 km), ha az összkerékhajtásút választjuk. Utóbbi egyébként 45 lóerővel erősebb is lett, mint korábban volt.

Az új változatnál a gyártó már nem óv a 100 százalékos AC töltéstől, a DC töltés kapcsán pedig öt percet sikerült lefaragniuk a korábbi modellhez képest, így 10-ről 80 százalékra elég 33 perc.

A frissítéssel a Mach-E megkapta a BlueCruise vezetéstámogató rendszer legújabb generációját (1.2) is, de aminek különösen örülni fognak a vásárlók, az az 1000-4000 dollár közötti árcsökkenés. Az autó sajnos továbbra is csak az amerikai állami támogatás felére, 3750 dollárra jogosult – valószínűleg az LFP akkupakk sem preferált országból származik. A nagyakkus verzió ára változatlan.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.