Ahogy közeledünk az 5-ös BMW új generációjának, és a teljesen elektromos i5-nek a premierjéhez, egyre több érdekességet árul el a bajor autógyártó az újdonságairól. Most, hogy az extrém hideg megpróbáltatások után a nyári teszteket is lefutotta az i5, közleményében egy, a világon egyedülálló funkcióról számolt be a BMW: jön a szemmozgással aktiválható, automatizált sávváltás.
Elektromos kombi jön a BMW-től, és érkezik a következő M-es villanyautó is
Németországban, Kanadában és az Egyesült Államokban a hagyományos és teljesen elektromos meghajtású 5-ös BMW-khez is opcionálisan választható lesz a Driving Assistant Professional csomag a 130 km/órás sebességig aktiválható, úgynevezett Autópálya Asszisztenssel (Highway Assistant). Ez a rendszer képes folyamatosan fenntartani az autó előtt haladó jármű mögött kijelölt távolságot, valamint elvégezni a sávtartáshoz szükséges kormánymozdulatokat, és most először a szemmozgással aktiválható, automatizált sávváltásokat is.
Az autóban a vezető éberségi szintjét egy belső kamera segít figyelni, de ez vizsgálja a sofőr szemmozgását is, amivel aktiválni tudja a sávváltást. Amint a vezető a külső visszapillantóba néz, a technológia automatikusan kezdeményezi az automatizált sávváltás folyamatát. Ha a vezető jóváhagyja és a forgalmi szituáció is lehetővé teszi, a technológia felveszi a szükséges sebességet és elvégzi a szükséges kormánymozdulatokat. Az automatizált sávváltás részeként a rendszer képes magától működtetni az irányjelzőt is – jó hír mindenkinek, aki BMW mögött halad az autópályán.
A nyári tesztek során a vezetési asszisztensrendszereket, valamint a futóművet finomították a mérnökök. Ez utóbbi kapcsán a BMW elárulta, hogy a vertikáldinamika-vezérlő rendszer (Vertical Dynamics Management) legújabb, kilencedik generációja az új BMW 5-ös limuzinban ünnepli világpremierjét. Ennek az újítása az, hogy a rendszer már nem matematikai modellek segítségével számítja ki a szükséges csillapítóerőket, hanem a vezetés aktuális körülményeire vonatkozó adatok – például a keréksebesség, a kormányzási szög, a gördülési sebesség és a gyorsulás – fizikai számítását részesíti előnyben, a korábbinál pontosabb futómű-reakciókat eredményezve.
Az új 5-ös sorozat és BMW i5 május 23-án mutatkozik be, sorozatgyártásuk nyáron veszi kezdetét Dingolfingban, a piaci bevezetésre pedig októberben kerül sor.