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
auto
2024. 04. 21. vasárnap

Már Európában is gyártják a népszerű koreai villanyautó megújult változatát

elektromos autó

Megkezdődött a megújult Kona Electric sorozatgyártása a Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) csehországi gyárában, Nošovice városában. Az év végéig 21.000 példány legyártása várható.

A dél-koreai autógyártó vállalat idén márciusban mutatta be népszerű elektromos crossoverének második generációját, amely frissített dizájnt, tágasabb utasteret, új funkciókat, nagyobb akkumulátort, erősebb motort, és számos egyéb fejlesztést hozott magával a vásárlóknak – részletes bemutatónk itt olvasható.

Nagyobb és modernebb lett az új Hyundai Kona

A csehországi üzemben továbbra is a Kona Electric két, eltérő akkumulátorkapacitású változatát gyártják majd. A 65,4 kWh-s Kona Electric akkumulátorcsomagjából egy 160 kW-os villanymotor táplálkozik, az alapváltozat 48,4 kWh-s akkumulátorához pedig 114,6 kW-os villanymotorral tartozik. Az akkucellákat az LG Energy Solution wroclaw-i, lengyelországi üzemében gyártják.

2020-ban a Kona Electric első nemzedéke volt a legelső villanyautó, amit a Hyundai Európában kezdett el gyártani, kiegészítve a Koreában található ulsani üzem kapacitását a rövidebb európai várólisták érdekében. Ezt a stratégiát követi továbbra is a vállalat, hangsúlyozva az európai autópiac kiemelkedő szerepét az értékesítésben.

„A Hyundai Európát központi piacnak tekinti, ami tükröződik ügyfeleink iránti elkötelezettségünkben is, szerte a kontinensen. Ezért gyártjuk modelljeink több mint 70 százalékát – az európai vásárlókat szem előtt tartva – Európában. Válaszul az elektromos járműveink iránti növekvő keresletre a régióban, és a rövidebb szállítási időkre összpontosítva, az egyik legfontosabb elektromos autónk európai gyártása hangsúlyozza az európai piac fontosságát a Hyundai számára” – mondta Michael Cole, a Hyundai Motor Europe elnök-vezérigazgatója.

Fontos változás azonban, hogy míg eddig kizárólag 22 európai országba gyártott a nošovicei üzem elektromos Konát, mostantól 42 piacra készülnek az autók, köztük olyan Európán kívüli országokkal, mint Izrael, valamint jobbkormányos autópiacokkal, mint például az Egyesült Királyság.

A gyártás felpörgetését gyorsan tervezi a Hyundai, 2024-ben már 50.000 példányt építene Csehországban.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.