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 Megkezdődött a megújult Kona Electric sorozatgyártása a Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) csehországi gyárában, Nošovice városában. Az év végéig 21.000 példány legyártása várható. A dél-koreai autógyártó vállalat idén márciusban mutatta be népszerű elektromos crossoverének második generációját, amely frissített dizájnt, tágasabb utasteret, új funkciókat, nagyobb akkumulátort, erősebb motort, és számos egyéb fejlesztést hozott magával a vásárlóknak – részletes bemutatónk itt olvasható. Nagyobb és modernebb lett az új Hyundai Kona A csehországi üzemben továbbra is a Kona Electric két, eltérő akkumulátorkapacitású változatát gyártják majd. A 65,4 kWh-s Kona Electric akkumulátorcsomagjából egy 160 kW-os villanymotor táplálkozik, az alapváltozat 48,4 kWh-s akkumulátorához pedig 114,6 kW-os villanymotorral tartozik. Az akkucellákat az LG Energy Solution wroclaw-i, lengyelországi üzemében gyártják. 2020-ban a Kona Electric első nemzedéke volt a legelső villanyautó, amit a Hyundai Európában kezdett el gyártani, kiegészítve a Koreában található ulsani üzem kapacitását a rövidebb európai várólisták érdekében. Ezt a stratégiát követi továbbra is a vállalat, hangsúlyozva az európai autópiac kiemelkedő szerepét az értékesítésben. „A Hyundai Európát központi piacnak tekinti, ami tükröződik ügyfeleink iránti elkötelezettségünkben is, szerte a kontinensen. Ezért gyártjuk modelljeink több mint 70 százalékát – az európai vásárlókat szem előtt tartva – Európában. Válaszul az elektromos járműveink iránti növekvő keresletre a régióban, és a rövidebb szállítási időkre összpontosítva, az egyik legfontosabb elektromos autónk európai gyártása hangsúlyozza az európai piac fontosságát a Hyundai számára” – mondta Michael Cole, a Hyundai Motor Europe elnök-vezérigazgatója. Fontos változás azonban, hogy míg eddig kizárólag 22 európai országba gyártott a nošovicei üzem elektromos Konát, mostantól 42 piacra készülnek az autók, köztük olyan Európán kívüli országokkal, mint Izrael, valamint jobbkormányos autópiacokkal, mint például az Egyesült Királyság. A gyártás felpörgetését gyorsan tervezi a Hyundai, 2024-ben már 50.000 példányt építene Csehországban. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!