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
auto
2024. 05. 04. szombat

Rendesen kigyúrta magát a Nissan városi kisautója

elektromos autó

Egy teljesen elektromos meghajtású tanulmányautó premierjével ünnepli londoni dizájncentrumának 20. évfordulóját a Nissan – a Concept 20-23 névre keresztelt sportos szupermini az első komolyabb utalás lehet arra, hogyan nézhet majd ki a Micra városi modell közelgő elektromos utódja, illetve annak egy teljesítménycentrikus változata.

A japán autógyártó sajtóanyagában azt írja, hogy a Nissan Design Europe (NDE) fiatal tervezőcsapata egy olyan játékos és szórakoztató jármű megkötések nélküli megtervezésére kapott lehetőséget, amit szívesen vezetnének abban a városban, ahol dolgoznak. A háromajtós kompakt ferdehátú dizájnjához egyaránt merítettek a Formula E-ben szerzett tapasztalatokból, valamint az online versenyzés világából.

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

A jelenleg ismert tervek szerint két elektromos Nissan várja európai bevezetését a következő években. Az egyik a Leafet váltja majd, az egymilliárd font értékű EV36Zero projekt keretein belül forradalmasítja az autógyártás, akkumulátorgyártás, és megújuló energia keresztezését a sunderlandi gyárban. A másik a Micra utódjaként érkezik, és a márka belépő szintű villanyautójaként lehet majd megvásárolni.

Az elektromos Micra-utód minden bizonnyal a Renault 5 műszaki megoldásait alkalmazza majd a CMF-BEV padlólemezen, és valószínűleg ugyanabban a gyárban is fognak készülni, a Renault észak-franciaországi ElectriCity központjában. Az, hogy a legkisebb európai villlany-Nissanból készülhet sportos változat, abszolút elképzelhető az Alpine terveinek ismeretében, amikről itt írtunk bővebben.

Izmos kis méregzsák lett a Renault 5-ből

A Nissan egyébként közleményében hangsúlyozza, hogy arra törekszik, hogy 2030-ra kizárólag tisztán elektromos autókat értékesítsen Európában, és ennek érdekében mostantól kizárólag villanyautókat fog piacra dobni a kontinensen.

Az elektromos autó a tökéletes mobilitási megoldás. Több mint egymillió vásárló csatlakozott már utunkhoz, és tapasztalta meg a Nissan elektromos járművei által nyújtott élményt” – mondta Makoto Uchida, a Nissan elnök-vezérigazgatója. Hozzátette, hogy most már nincs visszaút, ami akár a brit döntéshozóknak címzett üzenetként is megállja a helyét.

A brit miniszterelnök kitáncolna az elektromos átállás céldátuma mögül

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.