Az autóipari start-upok élete nem könnyű, és sajnos újabb példáját látjuk annak, hogy a forradalmi ötletek és ambiciózus tervek önmagukban nem vezetnek sikerhez – kell tőke is a járművek gyártásához. Ezúttal a svéd Volta Trucks jelentett csődöt. A fenntartható városi áruszállítás mellett elkötelezett vállalatról legutóbb idén májusban írtunk, amikor a csapat bejelentette, hogy a vártnál korábban jelenhetnek meg futurisztikus megjelenésű Zero kisteherautói az európai utakon. Ez meg is történt, a jármű 16 tonnás változata felbukkant a müncheni Oktoberfesten, ahol a Paulaner szolgálatában szállított sört.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 Még idén megjelenhetnek az európai utakon a Volta Trucks villanyteherautói Az akkumulátorok szállításáért felelős partner, a Proterra csődje azonban jelentős – úgy tűnik, hogy végzetes ‒ csapás volt a Volta Trucks számára. A tervezett gyártási számot csökkenteni kellett, a bizonytalanság pedig megnehezítette a további tőke bevonását az amúgy is kedvezőtlen piaci körülmények közepette – írja közleményében a start-up. A Volta Zeróra számos jelentkező akadt, a DB Schenker például 150 példányt rendelt be belőle. Azt nem tudni, hogy ezek leszállítását még teljesíteni tudja-e a vállalat. A Zero sorozatgyártása áprilisban indult el a Magna Steyr ausztriai gyárában. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!