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
auto

Ügyes húzással gyorsítja a Scania az elektromos teherautókra átállást

elektromos teherautó
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

Használat alapú (pay-as-you-go) modellel gyorsítja fel az elektromos teherautókra való átállást a Scania és a sennder újonnan alapított vegyesvállalata, a JUNA. A megoldás megnyitja az utat az elektromos teherautók széleskörű bevezetése előtt, amelyek névértéken kétszer-háromszor annyiba kerülnek, mint a dízel társaik.

A Scania és a sennder az e-teherautók széles körű bevezetése valamint az európai közúti szállítmányozás szén-dioxid mentesítése érdekében megalapította a JUNA vegyesvállalatot. Az új, berlini székhelyű cég a sennder fejlett technológiájának és a Scania prémium elektromos teherautó-kínálatának ötvözésével úttörő, használat alapú fizetős modellt kínál, amely a fuvarozási vállalatok számára elérhetővé teszi elektromos teherautó-megoldásokat, garantált kapacitásokkal.

Elektromos teherautó teszt: Scania 25 P

Az innovatív modell teljes csomagot kínál, beleértve a prémium elektromos járműveket, a javítási, karbantartási, biztosítási, digitális és analitikai szolgáltatásokat. A használati díjak és a garantált kihasználtság mellett az adatelemzés révén a JUNA optimalizálja a villamosítási stratégiákat és szimulálja az útvonalakat az elektromos teherautók alkalmasságához. Az elektromos teherautók
bevezetésével kapcsolatos kockázatok megszüntetésével és a műveletek egyszerűsítésével a JUNA kulcsfontosságú szerepet fog játszani a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésében és az alacsony károsanyag-kibocsátású szállításra való átállás előmozdításában.

Átadták Magyarország első tisztán elektromos Scania teherautóját

A rugalmas szolgáltatási modell megkönnyíti a fuvarozók számára az elektromos teherautóra való átállást a magasabb induló költségek, valamint az esetleges maradványértékkel kapcsolatos problémák kiküszöbölésével, a JUNA pedig garantált kapacitásokhoz biztosít hozzáférést a sennder digitális platformján, ezáltal kereskedelmi kiszámíthatóságot biztosít ügyfeleinek. A sennder technológiája lehetővé teszi a kicsi- és közepes fuvarozók számára, hogy összekapcsolódjanak a nagy nevű szállítmányozókkal.

A JUNA már meg is kezdte működését az első úttörő ügyféllel, ezáltal előmozdítva a közúti logisztika villamosítását és kielégítve az alacsony károsanyag-kibocsátású szállítás iránti növekvő keresletet.

Az első ügyfél a JUNA által biztosított, megújuló energiával töltött elektromos teherautót használ, amely hetente akár tíz útvonalat is tud teljesíteni, akárcsak a dízelüzemű elődje. A teherautó egy jól ismert FMCG szállítmányozónál üzemel a stuttgarti régiójában. Mivel csak az első teherautóval évente legalább 93 tonnányi szén-dioxid kibocsátás csökkentést lehet elérni, a kísérleti projekt hatókörét 2024-ben kiterjesztik a távolsági útvonalakra is. A projekt a meglévő nyilvános töltési infrastruktúrára támaszkodik, és kilométerenkénti költségek a jelenlegi gázolajdíjakhoz hasonlóak.

Megmutatjuk a Scania frissen átadott új akkugyárát

Európában az összes teherautó 70 százaléka a 10-nél kevesebb teherautóval rendelkező fuvarozók tulajdonában van. A JUNA használat alapú ajánlata a sennder kapacitáskihasználásával hatékonyan hozzájárulhat ahhoz, hogy az ő körükben is elháruljanak az e-teherautók elterjedésével kapcsolatos akadályok.

Egységes, virtuális töltőhálózatot épít ki a Scania

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.
Összehasonlítás