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
auto

Ügyes húzással gyorsítja a Scania az elektromos teherautókra átállást

elektromos teherautó
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

Használat alapú (pay-as-you-go) modellel gyorsítja fel az elektromos teherautókra való átállást a Scania és a sennder újonnan alapított vegyesvállalata, a JUNA. A megoldás megnyitja az utat az elektromos teherautók széleskörű bevezetése előtt, amelyek névértéken kétszer-háromszor annyiba kerülnek, mint a dízel társaik.

A Scania és a sennder az e-teherautók széles körű bevezetése valamint az európai közúti szállítmányozás szén-dioxid mentesítése érdekében megalapította a JUNA vegyesvállalatot. Az új, berlini székhelyű cég a sennder fejlett technológiájának és a Scania prémium elektromos teherautó-kínálatának ötvözésével úttörő, használat alapú fizetős modellt kínál, amely a fuvarozási vállalatok számára elérhetővé teszi elektromos teherautó-megoldásokat, garantált kapacitásokkal.

Elektromos teherautó teszt: Scania 25 P

Az innovatív modell teljes csomagot kínál, beleértve a prémium elektromos járműveket, a javítási, karbantartási, biztosítási, digitális és analitikai szolgáltatásokat. A használati díjak és a garantált kihasználtság mellett az adatelemzés révén a JUNA optimalizálja a villamosítási stratégiákat és szimulálja az útvonalakat az elektromos teherautók alkalmasságához. Az elektromos teherautók
bevezetésével kapcsolatos kockázatok megszüntetésével és a műveletek egyszerűsítésével a JUNA kulcsfontosságú szerepet fog játszani a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésében és az alacsony károsanyag-kibocsátású szállításra való átállás előmozdításában.

Átadták Magyarország első tisztán elektromos Scania teherautóját

A rugalmas szolgáltatási modell megkönnyíti a fuvarozók számára az elektromos teherautóra való átállást a magasabb induló költségek, valamint az esetleges maradványértékkel kapcsolatos problémák kiküszöbölésével, a JUNA pedig garantált kapacitásokhoz biztosít hozzáférést a sennder digitális platformján, ezáltal kereskedelmi kiszámíthatóságot biztosít ügyfeleinek. A sennder technológiája lehetővé teszi a kicsi- és közepes fuvarozók számára, hogy összekapcsolódjanak a nagy nevű szállítmányozókkal.

A JUNA már meg is kezdte működését az első úttörő ügyféllel, ezáltal előmozdítva a közúti logisztika villamosítását és kielégítve az alacsony károsanyag-kibocsátású szállítás iránti növekvő keresletet.

Az első ügyfél a JUNA által biztosított, megújuló energiával töltött elektromos teherautót használ, amely hetente akár tíz útvonalat is tud teljesíteni, akárcsak a dízelüzemű elődje. A teherautó egy jól ismert FMCG szállítmányozónál üzemel a stuttgarti régiójában. Mivel csak az első teherautóval évente legalább 93 tonnányi szén-dioxid kibocsátás csökkentést lehet elérni, a kísérleti projekt hatókörét 2024-ben kiterjesztik a távolsági útvonalakra is. A projekt a meglévő nyilvános töltési infrastruktúrára támaszkodik, és kilométerenkénti költségek a jelenlegi gázolajdíjakhoz hasonlóak.

Megmutatjuk a Scania frissen átadott új akkugyárát

Európában az összes teherautó 70 százaléka a 10-nél kevesebb teherautóval rendelkező fuvarozók tulajdonában van. A JUNA használat alapú ajánlata a sennder kapacitáskihasználásával hatékonyan hozzájárulhat ahhoz, hogy az ő körükben is elháruljanak az e-teherautók elterjedésével kapcsolatos akadályok.

Egységes, virtuális töltőhálózatot épít ki a Scania

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.