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 A Mercedes-Benz is nyilvánosságra hozta eladási számait, és az adatokból kiderült, hogy a személyautóik 12, kishaszongépjárműveiknek pedig 5 százaléka volt tisztán elektromos tavaly. A vállalat egy vastagabb paraszthajszállal tudta növelni tavalyi személyautó-eladásait a megelőző évhez képest. A mélyponton túl A Mercedes-Benz Cars, illetve Vans, azaz a Mercedes-Benz és Smart személyautók, valamint a Mercedes-Benz kisteherautók eladásai 2021-ben érték el a mélypontot – előbbiek akkor benéztek kétmillió alá is, amelyre 2016 óta nem volt példa. A Mercedes-Benz Cars most 2023-ban mindössze 0,15 százalékkal tudta egy év alatt növelni eladásait, ám a kisteherautókat forgalmazó Vans üzletág nyolc százalékkal múlta felül 2022-t, így összességében két százalékos plusszal zárta az évet az autógyártó. A vállalat a hazai piacán, Európában hét százalékkal tudta növelni eladásait, de a világ többi részén csökkentek a számok. Ebből a legfájóbb Kína, amely a világ legnagyobb autópiaca, és az előzetes adatok alapján tavaly 12 százalékkal 30 millió fölé bővült, miközben a stuttgarti márka 2 százalékkal gyengült. Természetesen minket leginkább a márka villanyautó-eladásai érdekelnek, melyek a személyautók esetében újabb rekordot értek el, miután 61 százalékos növekedéssel 240.600-ra bővültek. A növekedés margójára írt széljegyzet azért, hogy az örök rivális BMW a névadó márkával, illetve a MINI-vel együtt ennél 56 százalékkal több, 376 ezer tisztán elektromos autót értékesített tavaly. A Mercedes-Benz Cars villanyautó-eladásainak növekedése egyébként elsősorban a Merci számlájára írható (+73%), mivel a Smart továbbra is gyengélkedik. 2021-ben még 38 ezer elektromos kisautó talált gazdára, és tavaly ilyenkor azzal magyaráztuk a 2022-es 40 százalék feletti visszaesést, hogy a márka teljes palettája épp megújulás közben van. Azóta azonban eltelt egy év, és egyelőre csak egy újabb 12 százalékos csökkenés látszik. A személyautók mellett érdemes egy pillantást vetni a kishaszongépjárművekre is, hiszen a Vitók és Sprinterek hazánkban is az utcakép szerves részei. A márka kisteherautóinak eladásai nyolc százalékot emelkedtek, ezeken belül ráadásul az elektromosok 51 százalékkal javítottak a számokon. Bármennyire is jól hangzik ez, még mindig csak 22.700 darabról, a teljes volumen 5,1 százalékáról beszélünk. Sajnos itt még mindig az a helyzet, hogy - a magyar árakat alapul véve - a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetségtől kölcsönzött Citan modellek esetében 85 százalékos, a teljesen saját fejlesztésű Vitónál pedig, akkumérettől függően, 30-70 százalékos az elektromos változat felára a hasonló teljesítményű belső égésű motoroshoz képest. (eSprintert jelenleg nem tudtunk konfigurálni a hazai képviselet oldalán). Ismét nagyot emelkedtek a BMW villanyautó-eladásai Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!