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 Ahogy arról oldalunkon már többször beszámoltunk, a Stellantishoz tartozó Opel nem kisebb célt tűzött ki magának, mint, hogy 2028-ra teljesen átálljon az elektromos autók gyártására. Az ambiciózus célhoz vezető úton az idei év fontos mérföldkő, mivel év végéig a márka minden típusából lesz tisztán elektromos is a kínálatban. Sűrű négy év Szinte napra pontosan 125 éve, 1899. január 21-én vált autógyártóvá az Opel, amely az alapító családról kapta a nevét. A márka az évek alatt többször tulajdonost váltott, sokáig a General Motors európai zászlóshajója volt, majd az amerikaiak távozása után a PSA Csoport része lett. Időközben azonban tovább folyt az autóipari konszolidáció, és a PSA-ból a Stellantis lett. A különbség 125 év. A konszern stratégiáján belül fontos szerepet játszik az elektrifikáció, az pedig elég magas labda volt, hogy ha egyszer az egyik márka logója egy körbe zárt villám, akkor ez legyen az egyik első a teljes átállásban. Ennek jegyében az idei év végéig az összes Opel modellnek lesz tisztán elektromos változata is a kínálatban. 2024-ben megújul a Corsa, amely elsőként kínált tisztán elektromos alternatívát a cég európai fejlesztésű típusai között – a koncepcióautókat, illetve a rövid ideig, a GM távozásáig forgalmazott, átlogózott Ampera-e néven árult Chevy Boltot nem vesszük ide. Kapunk egy új kombi Astrát is, ami természetesen villanyautóként is rendelhető lesz, és megújul a kishaszongépjármű-paletta, amely hatékonyabb, komfortosabb, és az ígéretek szerint szebb is lesz. Opel Astra Sports Tourer Az év második felében a B és a C szegmens kap új SUV-kat, amelyek a jelenlegi Crossland és Grandland modelleket váltják le, és igen, szintén lesz tisztán elektromos verziójuk is. A modellváltás olyan jelentős, hogy a két sorozat teljesen új típusneveket is kap – hogy ezek pontosan mik lesznek, az még nem derült ki, de ha minden igaz, legalább az egyiket hamarosan megtudjuk. Az év vége előtt megújul még az Opel Mokka is. Stabil 2023 Bár a magyar újautó-eladások eléggé gyászos képet mutattak 2023-ban, és alig haladtuk meg a 108 ezer eladott autót, az Opel nem zárt rossz évet tavaly. A vállalat tavaly 5206 autót adott el hazánkban, és ezzel 4 százalék feletti piaci részesedést ért el. Kategóriájában a második helyet szerezte meg a frissítés előtt álló Corsa, amelyből 1278 darab fogyott, és ezzel vezette a cég magyar eladásait. A háziversenyen a második a Mokka lett 928 példánnyal, harmadik helyen pedig a Crossland végzett 822 darabbal. Opel Experimental tanulmányautó A teljes magyar újautópiacot tekintve megőrizte kilencedik helyét a márka, a kishaszongépjárműveikkel pedig, 1407 darabos eladási adattal, a kilencedikről az ötödik helyre ugrottak. A magyar képviselet az új évet új országigazgatóval is kezdte, Rosta Gergely január 1-től vezeti a márka hazai képviseletét. A modellpaletta alapos frissítése mellett idén megújul a márka arculata is, és nem csak a logó változik, de a kereskedések is új dizájnt kapnak. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!