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 A müncheni és a stuttgarti márkák globális eladásai adatairól, és villanyautóik számának 70 százalék körüli növekedéséről már két külön cikkben is beszámoltunk, de most a hazai márkaképviseletek azt is elárulták, hogyan teljesítettek a német prémiumok a magyar piacon. Mindenkinek van miért örülni. BMW A BMW hazai történetében először fordult elő, hogy 5000-es darabszám felett teljesítettek Magyarországon, ráadásul nem is csak éppen átcsusszantak a lélektani határ felett, hanem 12 százalékos növekedéssel csoport szinten 5921 autót, BMW márkajelzéssel pedig 5243 autót adtak át ügyfeleiknek 2023-ban. Ez a magyar újautó-piac 3,4 százalékos zsugorodásának fényében erős adat. Külön kiemelendő, hogy a legerősebb és legdrágább M széria Magyarországon 993 darabbal részesül a BMW márka eladásaiból, ami 19 százaléknak felel meg, és több, mint duplája az M GmbH 9 százalékos szeletének a globális számokból. A vállalat elektromos modelljeinek értékesítése 68 százalékkal növekedett, és a teljes volumen 15 százalékát tették ki a villanyautók. Ezek az adatok elsőre ismerősek lehetnek a vállalat globális számaiból, de tekintve a tisztán elektromos járművek európai összehasonlításban is rendkívül alacsony részesedését az újautó piacon, kiemelkedően jók ezek a számok egy prémium gyártótól. 2021 2022 2023 BMW 4063 4784 5243 MINI 457 482 678 Összesen (BMW Group) 4520 5266 5921 …ebből tisztán elektromos 340 550 926 A vállalat 926 elektromos autót értékesített hazánkban a tavalyi év során, ebből 105 darab volt MINI, a többi BMW. Érdekes adalék, hogy hazánkban a konnektoros kategóriában már népszerűbbek a BMW Csoport villanyautói (51%), mint plug-in hibridjei (49%). Típus Darab (2023) 1. BMW iX3 231 2. BMW i4 215 3. BMW iX 208 4. BM iX1 119 5. Mini Cooper SE 105 A fenti felsorolásból hiányzik az i7, illetve az i5, de az összesített adatok alapján ezekből összesen 48 darab fogyhatott. A vállalat az idei évben, 23.675.000 forintos indulóárral, az iX2 első, xDrive 30-as jelzésű változatát hozza el új elektromos modellként hazánkba – a típus februárban érkezik. Szintén februárban debütál a Mini Countryman, amit tavasszal a Mini Cooper, később pedig a Mini Aceman követ majd. Mindhárom típusból kétféle elektromos változat (E és SE) lesz elérhető. A cég elektromos kínálatát tavasszal a BMW i5 kombi verziója egészíti majd ki. Egy mondattal emlékezzünk meg a vállalat kétkerekű kínálatáról is, ugyanis tavaly 26 százalékkal többet, 801 motorkerékpárt adtak el nálunk a bajorok, amiből 40 db volt elektromos CE 04. Ennek a kínálatnak már része a BMW CE 02 jelzésű elektromos motor is, amely két változatban, 3,3-3,7 millió forintért vásárolható meg – az erősebbik 11 kW teljesítményre képes és akár 90 kilométeres is lehet a hatótávja. Ismét nagyot emelkedtek a BMW villanyautó-eladásai Mercedes-Benz 2023-ban összesen 4419 darab új Mercedes-Benz személyautót értékesítettek Magyarországon. A Mercedes-Benz tavalyi eladásai jelentősen, 23 százalékkal csökkentek hazánkban, de a vállalat kiemeli, hogy a legjövedelmezőbb luxus szegmensben (Top End Vehicle, TEV) kiemelkedő eredményeket értek el: a márka eladásainak 22 százaléka, 956 darab autó ide tartozott. Az autógyártó a TEV kategóriába sorolja a Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, G-osztály, S-osztály, GLS, EQS és EQS SUV modelleket. Ahogy a BMW-nél, úgy a Mercedesnél is megfigyelhető a drágább sportmodellek kiemelkedő aránya a magyar piacon, így az eladások 11%-át az AMG változatok tették ki. 2021 2022 2023 Mercedes-Benz 5680 5752 4419 Smart 25 19 22 Összesen (Mercedes-Benz Cars) 5705 5771 4441 …ebből tisztán elektromos Mercedes 241 455 395 …ebből tisztán elektromos Smart 25 19 22 A vállalat tavaly 395 darab tisztán elektromos Mercedes-Benz modellt adott el hazánkban, szemben az 1068 plug-in hibriddel, ami jelentős különbség a bajorok statisztikáihoz képest, ugyanis a Mercedesnél ezt a meccset még 73%-27% arányban a konnektoros hibridek nyerték. A magyar értékesítési adatok 8,9 százalékát tették ki a tisztán elektromos modellek. Bár a Smart számait most nem közölték, a Mercedes csoport hazai képviselete által is az adatok forrásaként idézett Datahouse tavaly az Autónavigátor, idén pedig a Vezess autóslapokkal megosztott számai alapján kiegészítettük táblázatunkat. Mivel a Smart 2020 óta csak tisztán elektromos modelleket gyárt, így ezeket mind ide soroltuk. Ezt a kiegészítést a konzisztencia miatt tartottuk fontosnak, mivel a vállalat globális számaiban mindig szerepel a Smart, és mi is így szoktuk az adatokat megosztani. A BMW magyar gyára még nem indult el, de a Mercedesé már évek óta működik, és a gyártó azt is elárulta, mely kecskeméti modellek fogytak a legjobban idehaza. Ezt a háziversenyt a CLA nyerte 314, második az A-osztály 280, harmadik pedig a tisztán elektromos EQB volt. Minden negyedik hazánkban eladott Mercit Kecskeméten gyártottak. A villanyautók növekedése dobja fel a Mercedes-Benz stagnáló eladásait Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!