PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2luc3Rlci8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pbnN0ZXIvJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNS9oeXUta2FtcGFueW9rLWluc3Rlci12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lcmVrLTYwMHg1MDAtMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto
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

A müncheni és a stuttgarti márkák globális eladásai adatairól, és villanyautóik számának 70 százalék körüli növekedéséről már két külön cikkben is beszámoltunk, de most a hazai márkaképviseletek azt is elárulták, hogyan teljesítettek a német prémiumok a magyar piacon.

Mindenkinek van miért örülni.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09Y3V0b3V0JnV0bV9jYW1wYWlnbj1iYW5uZXIiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LnZvbHRpZS5ldS8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWN1dG91dCZ1dG1fY2FtcGFpZ249YmFubmVyJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8xMC8xLXVqLWN1dG91dC0xMjAweDE2MDAtMjAyNS1va3RvYmVyLWV1Mi5qcGVnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8xMC8xLXVqLWN1dG91dC0xMjAweDE2MDAtMjAyNS1va3RvYmVyLWV1Mi5qcGVnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=
PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09Y3V0b3V0JnV0bV9jYW1wYWlnbj1iYW5uZXIiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LnZvbHRpZS5ldS8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWN1dG91dCZ1dG1fY2FtcGFpZ249YmFubmVyJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8xMC8yLXVqLWN1dG91dC0xMjAweDE2MDAtMjAyNS1va3RvYmVyLWV1Ni5qcGVnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8xMC8yLXVqLWN1dG91dC0xMjAweDE2MDAtMjAyNS1va3RvYmVyLWV1Ni5qcGVnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=
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

BMW

A BMW hazai történetében először fordult elő, hogy 5000-es darabszám felett teljesítettek Magyarországon, ráadásul nem is csak éppen átcsusszantak a lélektani határ felett, hanem 12 százalékos növekedéssel csoport szinten 5921 autót, BMW márkajelzéssel pedig 5243 autót adtak át ügyfeleiknek 2023-ban. Ez a magyar újautó-piac 3,4 százalékos zsugorodásának fényében erős adat. Külön kiemelendő, hogy a legerősebb és legdrágább M széria Magyarországon 993 darabbal részesül a BMW márka eladásaiból, ami 19 százaléknak felel meg, és több, mint duplája az M GmbH 9 százalékos szeletének a globális számokból.

A vállalat elektromos modelljeinek értékesítése 68 százalékkal növekedett, és a teljes volumen 15 százalékát tették ki a villanyautók. Ezek az adatok elsőre ismerősek lehetnek a vállalat globális számaiból, de tekintve a tisztán elektromos járművek európai összehasonlításban is rendkívül alacsony részesedését az újautó piacon, kiemelkedően jók ezek a számok egy prémium gyártótól.

2021 2022 2023
BMW 4063 4784 5243
MINI 457 482 678
Összesen (BMW Group) 4520 5266 5921
…ebből tisztán elektromos 340 550 926

A vállalat 926 elektromos autót értékesített hazánkban a tavalyi év során, ebből 105 darab volt MINI, a többi BMW. Érdekes adalék, hogy hazánkban a konnektoros kategóriában már népszerűbbek a BMW Csoport villanyautói (51%), mint plug-in hibridjei (49%).

Típus Darab (2023)
1. BMW iX3 231
2. BMW i4 215
3. BMW iX 208
4. BM iX1 119
5. Mini Cooper SE 105

A fenti felsorolásból hiányzik az i7, illetve az i5, de az összesített adatok alapján ezekből összesen 48 darab fogyhatott. A vállalat az idei évben, 23.675.000 forintos indulóárral, az iX2 első, xDrive 30-as jelzésű változatát hozza el új elektromos modellként hazánkba – a típus februárban érkezik. Szintén februárban debütál a Mini Countryman, amit tavasszal a Mini Cooper, később pedig a Mini Aceman követ majd. Mindhárom típusból kétféle elektromos változat (E és SE) lesz elérhető. A cég elektromos kínálatát tavasszal a BMW i5 kombi verziója egészíti majd ki.

Egy mondattal emlékezzünk meg a vállalat kétkerekű kínálatáról is, ugyanis tavaly 26 százalékkal többet, 801 motorkerékpárt adtak el nálunk a bajorok, amiből 40 db volt elektromos CE 04. Ennek a kínálatnak már része a BMW CE 02 jelzésű elektromos motor is, amely két változatban, 3,3-3,7 millió forintért vásárolható meg – az erősebbik 11 kW teljesítményre képes és akár 90 kilométeres is lehet a hatótávja.

Ismét nagyot emelkedtek a BMW villanyautó-eladásai

Mercedes-Benz

2023-ban összesen 4419 darab új Mercedes-Benz személyautót értékesítettek Magyarországon.

A Mercedes-Benz tavalyi eladásai jelentősen, 23 százalékkal csökkentek hazánkban, de a vállalat kiemeli, hogy a legjövedelmezőbb luxus szegmensben (Top End Vehicle, TEV) kiemelkedő eredményeket értek el: a márka eladásainak 22 százaléka, 956 darab autó ide tartozott. Az autógyártó a TEV kategóriába sorolja a Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, G-osztály, S-osztály, GLS, EQS és EQS SUV modelleket. Ahogy a BMW-nél, úgy a Mercedesnél is megfigyelhető a drágább sportmodellek kiemelkedő aránya a magyar piacon, így az eladások 11%-át az AMG változatok tették ki.

2021 2022 2023
Mercedes-Benz 5680 5752 4419
Smart 25 19 22
Összesen (Mercedes-Benz Cars) 5705 5771 4441
…ebből tisztán elektromos Mercedes 241 455 395
…ebből tisztán elektromos Smart 25 19 22

A vállalat tavaly 395 darab tisztán elektromos Mercedes-Benz modellt adott el hazánkban, szemben az 1068 plug-in hibriddel, ami jelentős különbség a bajorok statisztikáihoz képest, ugyanis a Mercedesnél ezt a meccset még 73%-27% arányban a konnektoros hibridek nyerték. A magyar értékesítési adatok 8,9 százalékát tették ki a tisztán elektromos modellek.

Bár a Smart számait most nem közölték, a Mercedes csoport hazai képviselete által is az adatok forrásaként idézett Datahouse tavaly az Autónavigátor, idén pedig a Vezess autóslapokkal megosztott számai alapján kiegészítettük táblázatunkat. Mivel a Smart 2020 óta csak tisztán elektromos modelleket gyárt, így ezeket mind ide soroltuk. Ezt a kiegészítést a konzisztencia miatt tartottuk fontosnak, mivel a vállalat globális számaiban mindig szerepel a Smart, és mi is így szoktuk az adatokat megosztani.

A BMW magyar gyára még nem indult el, de a Mercedesé már évek óta működik, és a gyártó azt is elárulta, mely kecskeméti modellek fogytak a legjobban idehaza. Ezt a háziversenyt a CLA nyerte 314, második az A-osztály 280, harmadik pedig a tisztán elektromos EQB volt. Minden negyedik hazánkban eladott Mercit Kecskeméten gyártottak.

A villanyautók növekedése dobja fel a Mercedes-Benz stagnáló eladásait

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás