auto
2024. 02. 26. hétfő

Ebben a sorozatban egy hétéves, 210.000 kilométert futott Tesla Model X 90D-vel szerzett tapasztalataimról számolok be. Az előző részben számvetést tartottam, hiszen betöltötte az egy évet – nálunk – a Model X, ami alatt 26.000 kilométert sikerült megtenni. Az alábbi cikkből kiderül, hogy mennyibe került és mennyi problémával járt az első évünk.

Model X hétköznapok #21: egy év a Teslával, avagy tartósteszt

A második év – mi mással kezdődhetett volna – mint szervizlátogatásokkal. Még csak január van, de már kétszer is kénytelen voltam a budapesti Tesla szervizbe utazni, igaz csak egyetlen egyszerű rutin hiba miatt.

Sajnos a korai Model X-ben típushibának tekinthető a kopogó első féltengely. Az én autómban 2023 májusában cserélték legutóbb ezt az alkatrészt, de már 15.000 kilométerrel és fél évvel később gyanús volt, mintha újra kopogni kezdett volna. Ahogy szaporodtak a kilométerek, úgy lett egyre egyértelműbb a zaj, így még november elején az utastér fűtés hibájával együtt ezt a problémát is felvettem a hibajegybe.

Model X hétköznapok #20: Transzfogaras egy végre hibátlan??? Teslával

Öt héttel később, december 5-re kaptam időpontot, de a fűtésjavítás miatt a Teslavarázsló előbb tudott fogadni, ezért – és egyéb elfoglaltságaim, a sűrű év végi időszak miatt – ezt a szervizlátogatást én halasztottam január elejére.

A nagy napon már kora reggel indultam Budapestre, abban a reményben, hogy a májusi javítást követően – egy éven belül – talán garanciában oldódik meg majd a probléma.

A Tesla applikációban bekattintottam az autó leadását, és perceken belül megjelent a várható átvételi idő, 1 óra múlva. Tudtam, hogy a Tesla szervizben pörögnek a dolgok, de ez a gyorsaság azért meglepett, így bementem rákérdezni.

Már nem csak autókat láthatunk a Tesla budapesti szalonjában

Igen, – hangzott a válasz – ezúttal csak diagnosztika lesz, javítás nem. Ha jogos a panasz, arra majd egy későbbi időpontban kerül sor.

Húsz perccel később jött az üzenet az applikációba, az autó átvehető, a részletekből pedig kiderült, hogy a panaszom jogos, valóban kopog az első féltengely és alkatrészt garanciában cserélik, választhattam időpontot, az első lehetőség Budapesten kerek három héttel később volt.

Három hét múlva tehát újra útra keltem, a 11:30-as időpont előtt az applikációban jeleztem az autó megérkezését, kisvártatva megkaptam a 16:30-as becsült befejezési időt, amit a szerviz majdnem percre pontosan tartani is tudott, még annak ellenére is, hogy az autó csak 14:00-kor mozdult el arról a parkolóhelyről, ahol én délelőtt hagytam.

A budapesti szervizről ezúttal is csak elégedetten tudok nyilatkozni, segítőkész, udvarias csapat.

Az egész folyamatról már kevésbé pozitív a véleményem. A diagnosztika 15 percet, a javítás pedig 2,5 órát vett igénybe. Ehhez azonban kétszer kellett Miskolcról Budapestre utaznom, összesen több mint 700 kilométert, és kétszer kellett a munkahelyemen is szabadságot kivennem.

Persze értem a mögöttes logikát: ha esetleg nem valós panasszal érkeztem volna, akkor az én féltengely-cserémre allokált szerelőnek 2 órán át nem lett volna feladata az első látogatásom napján.

Empátia ide vagy oda, az ügyfélnek nem esik jól, ha két napja megy el egy maximum 3 órás szervizre.

Remélhetőleg a nagyon közeli jövőben végre elindulnak a vidéki mobil Tesla szervizek, amelyre egy ideje már toborozza a Tesla a munkaerőt. Az én január elején elvégzett 15 perces diagnosztikám – gyakorlatilag egy rövidke próbaút – éppen testhezálló feladat lett volna a miskolci mobilszervizes kollégának.

Vidéki mobil szervizeseket keres a Tesla Magyarországon

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.