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 Ebben a sorozatban egy hétéves, 210.000 kilométert futott Tesla Model X 90D-vel szerzett tapasztalataimról számolok be. Az előző részben számvetést tartottam, hiszen betöltötte az egy évet – nálunk – a Model X, ami alatt 26.000 kilométert sikerült megtenni. Az alábbi cikkből kiderül, hogy mennyibe került és mennyi problémával járt az első évünk. Model X hétköznapok #21: egy év a Teslával, avagy tartósteszt 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 A második év – mi mással kezdődhetett volna – mint szervizlátogatásokkal. Még csak január van, de már kétszer is kénytelen voltam a budapesti Tesla szervizbe utazni, igaz csak egyetlen egyszerű rutin hiba miatt. Sajnos a korai Model X-ben típushibának tekinthető a kopogó első féltengely. Az én autómban 2023 májusában cserélték legutóbb ezt az alkatrészt, de már 15.000 kilométerrel és fél évvel később gyanús volt, mintha újra kopogni kezdett volna. Ahogy szaporodtak a kilométerek, úgy lett egyre egyértelműbb a zaj, így még november elején az utastér fűtés hibájával együtt ezt a problémát is felvettem a hibajegybe. Model X hétköznapok #20: Transzfogaras egy végre hibátlan??? Teslával Öt héttel később, december 5-re kaptam időpontot, de a fűtésjavítás miatt a Teslavarázsló előbb tudott fogadni, ezért – és egyéb elfoglaltságaim, a sűrű év végi időszak miatt – ezt a szervizlátogatást én halasztottam január elejére. A nagy napon már kora reggel indultam Budapestre, abban a reményben, hogy a májusi javítást követően – egy éven belül – talán garanciában oldódik meg majd a probléma. A Tesla applikációban bekattintottam az autó leadását, és perceken belül megjelent a várható átvételi idő, 1 óra múlva. Tudtam, hogy a Tesla szervizben pörögnek a dolgok, de ez a gyorsaság azért meglepett, így bementem rákérdezni. Már nem csak autókat láthatunk a Tesla budapesti szalonjában Igen, – hangzott a válasz – ezúttal csak diagnosztika lesz, javítás nem. Ha jogos a panasz, arra majd egy későbbi időpontban kerül sor. Húsz perccel később jött az üzenet az applikációba, az autó átvehető, a részletekből pedig kiderült, hogy a panaszom jogos, valóban kopog az első féltengely és alkatrészt garanciában cserélik, választhattam időpontot, az első lehetőség Budapesten kerek három héttel később volt. Három hét múlva tehát újra útra keltem, a 11:30-as időpont előtt az applikációban jeleztem az autó megérkezését, kisvártatva megkaptam a 16:30-as becsült befejezési időt, amit a szerviz majdnem percre pontosan tartani is tudott, még annak ellenére is, hogy az autó csak 14:00-kor mozdult el arról a parkolóhelyről, ahol én délelőtt hagytam. A budapesti szervizről ezúttal is csak elégedetten tudok nyilatkozni, segítőkész, udvarias csapat. Az egész folyamatról már kevésbé pozitív a véleményem. A diagnosztika 15 percet, a javítás pedig 2,5 órát vett igénybe. Ehhez azonban kétszer kellett Miskolcról Budapestre utaznom, összesen több mint 700 kilométert, és kétszer kellett a munkahelyemen is szabadságot kivennem. Persze értem a mögöttes logikát: ha esetleg nem valós panasszal érkeztem volna, akkor az én féltengely-cserémre allokált szerelőnek 2 órán át nem lett volna feladata az első látogatásom napján. Empátia ide vagy oda, az ügyfélnek nem esik jól, ha két napja megy el egy maximum 3 órás szervizre. Remélhetőleg a nagyon közeli jövőben végre elindulnak a vidéki mobil Tesla szervizek, amelyre egy ideje már toborozza a Tesla a munkaerőt. Az én január elején elvégzett 15 perces diagnosztikám – gyakorlatilag egy rövidke próbaút – éppen testhezálló feladat lett volna a miskolci mobilszervizes kollégának. Vidéki mobil szervizeseket keres a Tesla Magyarországon Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!