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 2025 végéig 7150 főt bocsát el az autóipari beszállító Continental AG. Állítólag nem a magyar munkavállalók „vannak fókuszban”. Szoftveres tervek A Continental világszerte 200.000 főt foglalkoztat, így ennek a létszámnak alig 3,5 százalékáról beszélünk, mégis jelentős átalakulás előszele ez a vállalatnál. A cég bejelentése szerint 2025 végére lecsökkentik a jelenleg 82 helyszínen üzemelő fejlesztői hálózatot, és a K+F csapatból elküldenek 1750 főt. De az adminisztráció létszámát is visszaveszik, mégpedig világszinten 5400 állás szűnik itt meg. Az évi 400 millió eurósra tervezett bérköltség-csökkentés mellett a jelenlegi 12,5 százalékról 10 százalékra akarják csökkenteni a cég kutatás-fejlesztésre fordított költségeit is, és a vállalat a szoftver által definiált autók felé veszi az irányt, amelyet a jövő technológiájának tart – írja az Automobilwoche. A Világgazdaság megkérdezte a vállalat magyar képviseletét is arról, hogy miként érinti a hazai munkahelyeket a leépítés. Mint megtudták, a cég globális leépítési programjának elsődleges fókuszában nem a magyarországi gyárak és fejlesztőközpontok állnak. A részletek kidolgozása még folyamatban van, és a fenti megfogalmazás azért nem zárja ki, hogy a vállalat 8000 fős hazai csapatából is elküldjenek pár főt. Masszív leépítésektől tartanak az európai autóipar beszállítói Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!