PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjMiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXYzL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXYzJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMy9raWEtZXYzLTYwMHg1MDAtMDQwMi0yLnBuZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDMva2lhLWV2My0xMzAweDYwMC0wNDAyLnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDMva2lhLWV2My0xMzAweDYwMC0wNDAyLnBuZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Nem, nincs április elseje, úgy tűnik, a Dodge-nál valaki tényleg úgy gondolta, hogy attól vált majd a benzingőz szerelmese villanyautóra, ha annak utasterében vibrál a kormány. A kamu motorhangnál, és kamu váltónál is van még lejjebb. Esküdj! Bár nekünk nem hiányzik, de valahol még meg lehet érteni azokat az autórajongókat, akik azt mondják, nekik a villanyautókból hiányzik a belső égésű motor dübörgése, ordítása, attól pezsdül meg a vérük, ha felbőg a motor, amikor gázt adnak. Persze tudjuk, hogy a motorhang nem feature, hanem bug, azaz ettől se gyorsabb nem lesz az autó, se nem élvezetesebb vele egy nagy sebességű kanyar bevétele, egyszerűen csak a mechanikus alkatrészek súrlódásának, no meg annak a belső égésnek, a zaja. De szerencsére nem kell mindennek racionálisnak lennie, steril lenne ez a világ érzelmi töltés nélkül, szóval az, hogy néhány autógyártó kamu motorhangot komponált villanyautóihoz egy megbocsájtható opcionális extra. Ennél már kicsit nehezebben volt érthető amikor egy-egy autógyártó elkezdett kísérletezni egy kamu-váltóval. Az ilyen modellekben sincs igazából váltó, de a kar meghúzása elméletileg a hagyományos kézi váltós kocsik pillanatnyi megtorpanását, illetve az ehhez kapcsolt hanggenerátor a motor megváltozott frekvenciájú búgását imitálja annak, akinek túl unalmas, hogy rálép a gázpedálra és a világból kihúzza a villanyautó folyamatos, megszakítás nélküli ereje. De rendben, van, akinek ez szintén ad egy kis pluszt. Na de a vibráció, az ugyan kinek és miért hiányzott? Erre talán a Stellantis Dodge leányvállalatánál tudják a választ, ugyanis az új Dodge Charger EV állítólag a hanggenerátor mellett egy Active Vibration Enhancement (AVE) nevű technológiát is tartalmaz majd, ami a V8-as motor remegését szimulálja. Esküszünk, nem viccelünk. Dodge Charger EV prototípus. Forrás: InsideEVs Az InsideEVs híre szerint a gyártó a karosszéria több részén rezgéseket keltő berendezéseket rejt majd el, amelyek az alapjárati remegéstől, a vezetés, vagy váltás közbeni belső égésű motoros vibrációkat hivatottak életre kelteni. Ezeket érzékelők hada és egy számítógép agya vezérli majd, hogy minden külső körülményhez a megfelelő élményt szolgáltassák. Egy ponton igazat adhatunk A fenti, megkérdőjelezhető hasznosságú funkció mellett azért van egy olyan szempont is, ami akár még ügyes húzás is lehet. A Stellantis mérnökei ugyanis a sofőr figyelmének felhívására is használni akarják a rendszert. Például, ha index használata nélkül átlépi a felezővonalat, vagy az út jobb szélén a záróvonalat az autó, akkor a videójátékok irányítójának haptikus vibrációjához hasonlóan rezeghet majd az ülés vagy a kormány, hogy a hangjelzés mellett ezzel is figyelmeztesse a sofőrt. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!