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 A Talent egyike azoknak a szilárdtest-akkumulátorokat fejlesztő vállalatoknak, amelyek mind az energiatárolás Szent Gráljának számító technológián dolgoznak. Most egy figyelemreméltó eredményt jelentettek be. Nagy számok A szilárdtest-akkumulátorokat sokan az akkutechnológia jövőjének tartják, mivel – elméletileg – a nagy energiasűrűség mellett a folyékony elektrolit száműzésével a tűzveszély is elhanyagolható szintre csökken. Nagyon sok cégnek vannak már kísérleti akkucellái laborokban, vagy próbagyártás alatt, de mindig érdemes a sajtóközlemények apró betűs részét is elolvasni, és alaposan odafigyelni a megfogalmazásra, mivel a laborból rendkívül hosszú út vezethet a próbagyártásig, onnan pedig legalább ekkora távolságra van a tömegtermelés. Kicsit hasonló ez, mint a rákkutatás, ahol évente hallhatunk szenzációs bejelentéseket, de a laborból nagyon kevés forradalmi gyógyszer jut el betegek millióihoz. Talent szilárdtest akku Ennek fényében érdemes értékelni a Talent bejelentését is, amelynek sorozatgyártásáról még konkrétumok nincsenek, de az első próbacellák lenyűgöző eredményeket mutatnak. A legjobb hagyományos NMC/NCA kémiájú lítiumion-akkucellák 250-260 Wh/kg energiasűrűséggel rendelkeznek, amellyel szemben a NIO ET7 egy egyelőre kis darabszámban gyártott verziójában a WeLion részben-szilárdtest akkuja 360 Wh/kg-ot tud. Ehhez képest a Talent kísérleti cellája ennek dupláját, 720 Wh/kg-ot ért el. Ez azért lényeges adat, mert a nagyobb energiasűrűségű cellákkal a mai mainstream technológiához képest ugyanakkora helyen vagy háromszor akkora kapacitású akkumulátor fér el, vagy harmadannyi cella is elég a mainak megfelelő hatótávhoz. Természetesen a valóság nem ennyire egyszerű, mivel a szilárdtest-akkuk ára, kezdetben legalábbis, magasabb lesz hagyományos társaikénál, és a sorozatgyártás buktatóin is át kell még esniük. A Talentnek egyébként ez a harmadik generációs akkuja, az első kettő még csak részben volt szilárdtest-akku, folyékony elektrolitot is használtak bennük. A vállalat állítása szerint ultravékony, sűrű, kompozit szilárdtest-oxid-elektrolitot, nagy kapacitású katód- és anódanyagokat, valamint integrált szilárdtest-akkumulátor-öntési eljárást fejlesztettek ki az új cella előállításához. A katód persze továbbra is egy mangánban gazdag keverék, ami biztosítja a nagy ciklusszámot is, ami igazán érdekes az elektródák kapcsán az viszont az anód, ami egy kompozit lítium-fém alapú anyagból készül – írja a CnEVPost kínai villanyautós oldal. Mikorra lesz megvásárolható termék egy laboratóriumi felfedezésből? Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!