PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2lvbmlxLTYvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvaW9uaXEtNi8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE2LWhhdmFzcHJvZC02MDB4NTAwLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUta2FtcGFueW9rLWlvbmlxNi1oYXZhc3Byb2QtMTk0MHg1MDAtMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE2LWhhdmFzcHJvZC0xOTQweDUwMC0yLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 05. 03. péntek

Lerakták a ceruzákat az új Renault Twingo tervezői

elektromos autó

Fontos fejlesztési fázishoz érkezett az új Renault Twingo, amely nemcsak a francia cég legolcsóbb villanyautója, de leggyorsabban kifejlesztett típusa is lehet.

Gőzerővel folyik a munka.

Befagyasztották

A múlt héten „befagyasztották” az új Twingo prototípusának fejlesztését, vagy másik iparági kifejezéssel élve „lerakták a ceruzákat” a tervezők – írja az Automotive News Europe.

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

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy most már nem reszelgetik tovább a terveket, nem változik a külső belső dizájn, hanem a végleges formatervekkel nagyobb sebességre kapcsol a mérnöki munka, a prototípusok építése és a gyártás tervezése. Természetesen ez nem zárja ki azt, hogy a műszaki tervek véglegesítése vagy a gyártási nehézségek feltérképezése során apróbb részletek, megoldások még módosulnak.

A vállalat most megkezdi a beszállítók kiválasztását, de annyit már előre eldöntöttek, hogy az egyedi alkatrészek helyett igyekeznek minél több már a partnereknél jelenleg is gyártásban lévő darabot választani, és 20 százalékkal csökkentik a komponensek számát.

A hagyományos autógyártóknak általában öt évbe telik egy új modell kifejlesztés, ezt az új Megane esetén négyre, a Renault 5-él pedig háromra szorították le a franciák. A Twingo gyártását 2026-ban akarják megkezdeni, így megdönthetik előző rekordjukat.

Állítólag már a gyártás helyszíne is fix, itt a szomszédban, Szlovéniában, Novo Mestoban készül majd a kisautó – itt gyártják a jelenlegi Twingo ZE generációt is.

Az elmúlt 30 évben több mint négymillió Twingo készült a francia márkánál, és az új kisautó is fontos szerepet tölt majd be, 20 ezer eurós árcédulájával az olcsó kínai konkurencia nyomába ered.

A Renault arról sem tett le, hogy partnert keressen az alapok gyártáshoz – a Volkswagen tűnik a legkomolyabb jelentkezőnek, de a tárgyalások még folynak. A wolfsburgi csapat a 2027-2028-ra tervezett ID.1-et építeni a francia padlólemezre, a nagyobb gyártási darabszámmal pedig mindkét konszern jól járna.

Partnert keres a Renault az elektromos Twingohoz

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.