auto

Volkswagen stratégia: a plug-in hibridekre tesznek

üzlet

A Volkswagen Csoport főleg a hazai, európai piacán veszített elektromos eladásaiból, ezért módosít a stratégián.

A Plug-in hibridekben látják a megoldást.

Igények

A Volkswagen úgy látja, a villanyautók eladásainak alakulása láttán meg kell erősítenie plug-in hibrid kínálatát, mert ezeket keresik a vevőkírja az Automotive News Europe.

A német cég márkaigazgatója nemrég mondta ezt a lap egyik riporterének egy londoni konferencián, ahol arról is beszélt, hogy már PHEV modelljeik is vannak.

A szakember szerint ez a keresleti trend az USA-ra és Kínára is igaz.

A konnektoros hibridek részesedése az idei év elején gyorsabban nőtt Európában, mint a tisztán elektromosoké, de arányuk még mindig a korábbi 9 százalékos rekord alatt, 7,3 százalékon állt április végén.

Számításaink szerint az Egyesült Államokban nagyjából 2,2 százalékon áll a plug-in hibrid hajtáslánc aránya az év első négy hónapjának adatai alapján, míg a tisztán elektromos meghajtásé 7,0 százalékon volt.

Kínában április végén az újautó-eladások 26,5 százaléka volt tisztán elektromos, 17,5 százalék pedig plug-in hibrid – utóbbiak népszerűsége az elmúlt hónapokban valóban emelkedett, a konnektorról tölthető autók aránya pedig már meghaladta a 43 százalékot a piacon.

A Volkswagen márkaigazgatója szerint most azt kell kitalálniuk, hogyan lehet még költséghatékonyabban konnektoros hibrideket gyártani, és jelenleg ezen dolgoznak.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.