auto

Mona – új almárka az Xpeng kínálatában

Az Xpeng egy új, külön márkát vett fel a kínálatába, amelyet Mona névre kereszteltek.

Már bemutatták az első autót is.

Némi zavar

A kínai villanyautó-gyártóknál gyakori, hogy több külön márkanevet vezetnek be, akár műszakilag azonos autók forgalmazására is, amelyek mind némileg eltérő dizájnnal, eltérő piaci szegmens megcélzásával igyekeznek új vásárlókat szerezni. Úgy is mondhatjuk, a Volkswagen vagy a Stellantis forgatókönyvéből veszik a mintát.

Az Xpeng eddig a P5 és P7 szedánokkal, G6 és G9 SUV típusokkal és az X9 egyterűvel volt jelen a kínai piacon, illetve ezek közül párnak már megkezdte európai forgalmazását is néhány országban.

A vállalat most Mona néven új márkát vezet be a piacra, amelynek első típusa az M03 szedán. A saját arculat kapcsán picit zavaró, hogy a cég szerint a típus teljes neve Xpeng M03 – így nem lesz egyszerű a Monát önálló márkaként felépíteni.

Mona Xpeng M03. Forrás: Weibo, CnEVPost.

A vállalat először tavaly augusztus végén beszélt az új márkáról, amikor megvette a Didi Global mobilitás szolgáltató villanyautós üzletágát – állítólag a partner továbbra is támogatja a Mona projektet a mobilitás ökoszisztémájával. A céges szakzsargon alapján arra lehet következtetni, hogy esetleg kifejezetten a személyszállítást célozzák meg az almárkával. Az első Mona típus árát 20.680 dollár körüli jüanban határozták meg tavaly.

A kínai CnEVPost által összegyűjtött pletykák és információk egy 500 CLTC kilométeres hatótávra képes, BYD akkus autóként említik az M03-at, amelynek kiszállításai a harmadik negyedévben kezdőnek majd meg.

Az Xpeng 2023-ban, főleg a hazai piacán, 141 ezer autót adott el, és az évet 1,46 milliárd dollár veszteséggel zárta.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.