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
auto
2024. 11. 21. csütörtök

Musk megkaphatja a pénzét, a Tesla pedig elköltözött

üzlet
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

Hogy a két leglényegesebb szavazásra bocsátott kérdés kapcsán az igazgatótanács ajánlásának megfelelően alakulnak a voksok, az már tegnap délután világos lett.

Sikeresen vették az akadályt.

Újra

Ahogy azt már tegnap összefoglaltuk, egy január végi bírósági döntés megsemmisítette Elon Musk 2018-ban elfogadott kompenzációs tervét, amelyet anno a részvényesek több mint 70 százaléka támogatott.

Robyn Denholm, a Tesla igazgatótanácsának elnöke.

Hogy a döntéssel kapcsolatban fellebbez-e a vállalat, vagy Musk, az azonban egyelőre nem ismert, és nem is biztos, hogy szükséges.

Tegnap este ugyanis a részvényesek nagyjából háromnegyede ismét elfogadta a tervet.

A csomag természetesen nem változatlan formában került benyújtásra. A bíróság fő kifogása az eredeti változattal szemben az volt, hogy az autógyártó nem tájékoztatta részvényeseit arról, hogy Musk milyen befolyással bír az igazgatótanács felett, így a javasolt kompenzációs csomag kidolgozása sem volt független.

Elon Musk a 2024-es közgyűlésen.

Most azonban a bíróság döntésének és kritikájának ismeretében erről már mindenki értesülhetett, így a vállalat jogászai szerint nem volt akadálya az ismételt szavazásnak, a javaslathoz pedig mellékelték a bírónő által hiányolt tájékoztatásokat is.

Hogy ismét megtámadja-e valaki a csomagot, és ha igen, mi lesz annak az ügynek a vége, azt persze nem tudjuk.

Texas

Ám az is lehet, ez már nem egy delaware-i ügy lesz.

Az öt, a cég igazgatótanácsa által javasolt és szavazásra bocsátott kérdés között azonban volt most még egy technikai, ámde lényeges változást hozó is.

A Teslára még sokszor mindig úgy gondolunk, mint kaliforniai cégre, pedig a vállalat székhelye már pár éve hivatalosan is átkerült Texasba. A Giga Texas pedig nem csak az autógyártó legnagyobb üzeme, de immár a hivatalos központja is.

Az eseményt most már a Giga Texasban tartották.

A most szintén nagy többséggel elfogadott javaslat értelmében azonban a cég bejegyzésének helyét is Texasra módosították most az adóparadicsom Delaware helyett. Az autógyártó már be is nyújtotta az összes szükséges papírt, és állítólag azonnal életbe is lépett a változás.

Így nem kizárt, hogy ha ismét perel valaki Musk kompenzációja miatt, arról már egy texasi bíróság dönt, ami nagy valószínűséggel sokkal kedvezőbb lesz a cégnek.

Texas egyike azon amerikai államoknak, ahol általánosságban az állami szerepvállalás és beleszólás minimalizálása mellett teszik le a garast, és szinte elképzelhetetlen lenne egy olyan bírósági döntés, amely felülírja a részvényesek háromnegyedének akaratát.

Felügyelet

A vállalat öt pontján kívül különböző részvényesek, csoportok is benyújtottak hét javaslatot – a Tesla igazgatótanácsa egyiket sem támogatta, és azt javasolta a részvényeseknek, ők is tegyenek így.

Az ilyenkor szokásos forgatókönyvvel szemben azonban két javaslatot elfogadtak a részvényesek, ezek pedig erősebb felügyelet alá vonhatják a cég vezetését.

Az egyik szerint mostantól három helyett csak egy évre választhatják meg az igazgatótanács tagjait, akiknek így sűrűbben kell elszámolniuk a cég igazi tulajdonosai, a részvényesek felé.

A másik elfogadott javaslat pedig megszüntette a minősített többség szükségességét bizonyos kérdésekben, így mostantól egyszerűen ötven százalék plusz egy szavazat dönt a közgyűlésen mindenben.

Tájékoztatás: a cikk szerzője TSLA részvényekkel rendelkezik.

Sorsdöntő szavazást tartanak ma a Tesla részvényesei

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, BalázsTibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.