A Toyota Motor Corporation sajtóközleményben jelentette be, hogy új gyárat épít Sanghaj délnyugati részén a Jinshan kerületben, ahol a Lexus márkajelzésével ellátott akkumulátoros elektromos autókat, valamint akkumulátorokat fognak összeszerelni.
Az új high tech üzem a Lexus első gyára lesz Japánon és Észak-Amerikán kívül, továbbá ez lesz a Toyota Csoport legelső olyan kínai létesítménye, amelyet nem helyi partnerrel életre hívott vegyesvállalat keretében valósít meg, hanem 100%-ban a saját tulajdonában áll majd – ilyet eddig egyetlen nem kínai autógyártótól, a Teslától láthattunk. A tervek szerint a gyár 2027-ben kezdi meg a termelést, és eleinte évi 100.000 új autóval látja el a piacot.
Bemutatta villanyautós jövőképét a Lexus a Japán Mobilitiási Kiállításon
Bár a japán autógyártó vállalat egyelőre nem árulta el, mely modellek készülnek majd a sanghaji üzemben, várhatóan a Lexus LF-ZC és LF-ZL koncepciók szériaváltozatai kerülhetnek elsőként a futószalagokra. A két új modell alapja egy következő generációs EV-platform, amely gigacasting eljárással készült moduláris első, középső és hátsó elemekkel rendelkezik. A szerkezetileg független első és hátsó részek használatával a Lexus képes lesz új és továbbfejlesztett akkumulátorok beépítésére, amikor azok elérhetővé válnak.
A zöldmezős beruházás keretében létesülő új üzemben jelenhet meg az az új koncepció is, miszerint a félkész autók önvezető módon váltanak majd helyet egy-egy munkaállomás között, így a sanghaji létesítmény a vállalat egyik legmodernebb gyártólétesítménye lehet – teszi hozzá a Lexus. Az első híradások szerint az üzem 1000 új munkahelyet teremt majd.
A Lexus célkitűzése, hogy európai, észak-amerikai és kínai értékesítéseiben 2030-ra 100%-ot képviseljenek a zéró emissziós (akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos) járművek.